Как новият крал Чарлз III направи милиони от топ бранд за храни?

 

Марката е имала своите възходи и падения

Години наред крал Чарлз се подготвяше да влезе в ролята на монарх след историческото управление на кралица Елизабет II. Междувременно той създаде собствен печеливш бизнес.

Чарлз, старстен защитник на екологичните каузи, основава Duchy Originals през 1990 г., когато е принц на Уелс, за да предлага на пазара продукция от своята ферма. Оттогава компанията се е превърнала в най-голямата марка за органични храни и напитки във Великобритания. До март 2021 г. Duchy Originals печели близо 3,6 млн. паунда (4,1 млн. долара) преди данъци.

Марката е имала своите възходи и падения. Но процъфтява, откакто влиза в партньорство с Waitrose през 2009 г. Веригата за луксозни хранителни стоки вече има изключителното право да продава продукти под името Duchy и купувачите могат да намерят сьомга, колбаси, мляко, моркови и боровинки, носещи името „Waitrose Duchy Organic“в своите магазини.

„Това се превърна в много успешен бизнес“, каза Андрю Блок, базиран в Лондон експерт по връзки с обществеността. „Можете да усетите, че зад тази марка, стои сърце и душа.“

Бъдещето обаче е несигурно. Контролът върху марката Duchy Originals е неясен по време на периода на национален траур, чиято кулминация е държавното погребение на кралицата в понеделник.

Собствеността върху Duchy Originals най-вероятно ще премине към най-големия син на Чарлз принц Уилям, който също наследява отделното имение на Херцогство Корнуол на стойност около 1 млрд. паунда(1,2 млрд. долара). Принцът е учил органично земеделие и очакванията са той да бъде по-малко практичен от баща си.

„Той ще се интересува, но ще повери други да го управляват“, каза Сали Бедел Смит, биограф и автор на книгата „Чарлз: Криворазбраният принц“.

Чарлз прекара десетилетия в проповядване на ползите от органичното земеделие и опазването на околната среда, дори преди подобни проблеми да станат широкообсъждан проблем.

През 1985 г. той превръща Home Farm, близо до имението си Highgrove в Глостършър, в напълно органична система. Предприятието Duchy Originals се появява пет години по-късно.

„От началото на 80-те години на миналия век, когато за първи път бях отговорен за управлението на част от собствената си земя в Хайгроув, исках да се съсредоточа върху подход към производството на храни, който избягва въздействието на преобладаващата, конвенционална система на индустриализирано земеделие, която има катастрофален ефект върху плодородието на почвата, биоразнообразието и здравето на животните и хората“, каза Чарлз пред списание Country Life през 2021 г.

Първият продукт на Duchy Originals е овесена бисквита, продадена през 1992 г. Първоначално артикулите, носещи марката, се намират само в магазини от висок клас, но по-късно те се появяват и в по-широка мрежа.

До 2017 г., 25 години след дебюта на овесените бисквити, линията се разшири до 300 продукта, включително плодове, зеленчуци, месо и бира, а годишните продажби достигнаха 200 млн. паунда (231 млн. долара). Повече от 30 страни по света, включително САЩ, Германия, Япония и Австралия, са получили износ на избрани продукти.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст