Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Кои са лидерите в онлайн пазаруването?
Онлайн платформите като Mercado, eBay, Vinted и Depop предлагат разнообразие от стоки на изключително конкурентни цени и миналата година бяха отговорни за около 35% от всички поръчки за дигитално пазаруване в световен мащаб, според данни на Statista, цитирано от Euronews.
Как се разпределя пазарният дял?
На второ място в класацията са супермаркетите и онлайн доставчиците на храни с дял от 15%, следвани от директните сайтове за достъп до потребителите (DTC) като Nike и Adidas, които държат 14%. Онлайн платформите на компании като John Lewis, Boohoo и Argos формират 13%, докато покупките в социални приложения, включително в рамките на игри, съставляват 5%. Приложенията за доставка, като Uber Eats и Deliveroo, също държат 5%.
Проучването обхваща държави, избрани въз основа на броя на онлайн купувачите, размера на пазара за електронна търговия и предпочитанията за пазаруване, сред други показатели.
Къде хората харчат най-много за онлайн пазаруване?
Дания води по онлайн разходи
Дания заема водеща позиция, като потребителите харчат средно около 3155,3 евро на човек годишно. Обувките и дрехите съставляват значителна част от тези разходи, като близо 90% от датчаните на възраст между 20 и 39 години предпочитат онлайн пазаруването. Популярни са и градинските принадлежности и мебелите. Развитият сектор на електронната търговия и водещото място на мобилното пазаруване обясняват тези данни. Глобалните сайтове като eBay и Amazon, както и обичаните европейски платформи като Zalando и Bilka, имат стабилно присъствие на датския пазар.
Инфлуенсърите и защитата на потребителите
Продуктите, препоръчани от инфлуенсъри в социалните мрежи като YouTube, Facebook и Instagram, са изключително популярни в Дания. Освен това, купувачите са добре защитени при покупки от електронната търговия, което повишава доверието им и води до по-големи разходи.
САЩ – втора позиция по разходи
САЩ заемат второто място с 92% от потребителите, които редовно пазаруват онлайн, и средни разходи от 3120,8 евро на човек годишно. Потребителите на възраст между 25 и 34 години предпочитат основно електроника и модни стоки.
Схемите „Купи сега, плати по-късно“
Популярността на схемите „купувай сега, плащай по-късно“ и кредитните карти обясняват тази тенденция. Тези съоръжения улесняват покупките, като позволяват на потребителите да придобиват повече продукти по-бързо и по-често. Но липсата на споделяне на данни за дълговете с финансови агенции затруднява банките да преценяват платежоспособността на кредитополучателите, което може да доведе до неизпълнение на задълженията.
Южна Корея – на трето място по разходи
Южна Корея също е сред лидерите, като потребителите харчат средно около 2792 евро годишно. Около 96% от населението редовно пазарува онлайн, като храните и напитките, както и дрехите, са предпочитани сред потребителите на възраст между 20 и 40 години.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови