Яхтите, закупени по време на COVID-19, се завръщат на пазара

Тъй като все повече яхти навлизат на вторичния пазар, цените се променят

 

COVID-19 предизвика „голям скок“ в продажбите на яхти, казва Ричард Алън, главен оперативен директор на базираната в Хонконг компания за яхти Simpson Marine.

„Виждаме много хора, които имат яхтите си от едва две години, искат да пътуват. През последните няколко месеца, говорейки с други хора в индустрията, видяхме увеличаване на продажбите на яхти,” отбелязва Алън.

Снимка: fraseryachts.com

Това можеше да се очаква, казва Паоло Касани, главен изпълнителен директор на базираната в Монако компания за яхти Camper & Nicholsons.

„През 2021 г. продадохме повече от два пъти повече яхти, отколкото през 2019 г. Беше само въпрос на време яхтите да се върнат на пазара“, каза Касани.

Снимка: /Twitter

Ентусиазмът за яхтите остава висок, въпреки че продажбите намаляват от 2021 г., казва Касани.

„Индустрията се завръща през 2019 г. И трябва да правим разлика между стари и нови яхти, защото търсенето на нови яхти все още е много високо“, добавя той.

Снимка: /Twitter

Тъй като все повече яхти навлизат на вторичния пазар, цените спадат, макар и леко, от върховете на пандемията, отбелязва Касани.

„Цените все още са много високи. „Все още има разлика между търсенето и предлагането... но смятаме, че все още ще има спад на цените през 2024 г.“, казва той.

Снимка: /Twitter

 

Но някои купувачи на яхти в Азия не продават, а всъщност заменят яхтите си с по-големи плавателни съдове, казва Алън.

Снимка: /Twitter

Азия, континентът с нарастващо количество богаташи и множество островни дестинации, които са топли през цялата година, отдавна се възприемат като следващата граница за глобален растеж на пазара на яхти.

Simpson Marine вярва, че глобалният пазар за морски развлечения ще достигне 46,5 милиарда долара през 2027 г., което според компанията ще бъде усетено от местната икономика чрез създаване на работни места и приходи от туризъм.

Бизнес Видео Подкаст