Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
89% от плащанията в магазините в Хърватия са извършени в евро
Хърватия приключи успешно преминаването към еврото, съобщиха от Европейската комисия. 14-дневният период на двойно обращение, когато могат да се използват както куната, така и еврото, приключи на 14 януари. Плащанията вече не могат да се извършват в куни.
Според проучване на Европейската комисия, проведено на 13 и 14 януари, почти всички плащания в брой в магазините (89 %) са извършени в евро. Почти всички сделки (99 %) са довели до това, че потребителите получават ресто само в евро. 67 % от анкетираните хърватски граждани заявяват, че вече носят само евробанкноти, а 68 % заявяват, че носят само евромонети.
За да защитят потребителите и да отговорят на опасенията относно неправомерно увеличение на цените в периода на преминаване към еврото, хърватските власти предприемат активни мерки в съответствие с правилата за въвеждане на еврото, припомнят от ЕК.
Двойното обозначаване на цените в куни и евро стана задължително от 5 септември 2022 г. и ще се прилага до 31 декември 2023 г. Беше въведен Етичен кодекс на предприятията, за да се гарантира стабилност на цените на стоките и услугите, като се помогне на предприятията правилно да преизчисляват и показват цените, без неоправдано увеличение. Национален контролен орган е натоварен със задачата да наблюдава и контролира цените и може да предприема подходящи мерки в случай на нарушения.
Банкнотите и монетите в куни могат да бъдат обменяни за евробанкноти и монети във финансовата агенция и пощенските станции до 30 юни 2023 г. Обменът е безплатен. Обменът на куни в търговските банки е възможен до 31 декември 2023 г.
Националната централна банка на Хърватия ще обменя банкноти куни без ограничение във времето, а куна монети — до 31 декември 2025 г.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб