
64 години от първия полет на човек в космоса
Как започва космическата надпревара?
Какво печелят пилотите от спринт състезания във Формула 3?
Българският пилот Никола Цолов спечели първата си победа за сезона във Формула 3. Цолов триумфира в спринтовото състезание от втория кръг за сезона. В предишна публикация разкрихме, че пилотите във Формула 3 не печелят парични награди от спечелените състезания. Спринт състезанията обаче се различават от тях. Какво печелят пилотите при този тип състезания?
Истината е, че спринт състезанията, макар и част от официалния формат на Формула 3, не предвиждат директни парични награди. Нито от организатора (FIA), нито по регламент от самите отбори.
През състезателния уикенд във Формула 3 се провеждат две състезания – основно (feature race) и спринт (sprint race). Спринт състезанието е по-кратко, обикновено с обърната стартова решетка за първите десет от квалификацията, и се провежда в събота. Спринтовете са по-достъпна възможност за бърз пробив, особено за пилоти с агресивен стил и добри стартови позиции.
От официалната уебстраница на Формула 1 едно разбираме, че в спринта първите 10 пилота печелят точки. Победителят печели 10 точки, второто място 9 точки, третото получава 8, намалявайки с точка всяка позиция до пилота на десета позиция, който взема една точка.
Въпреки че няма директна финансова награда, победата в спринт състезание носи няколко ключови ползи, които имат дългосрочна стойност:
Всяка точка е важна в крайното класиране, което определя не само шампиона, но и това кои пилоти ще получат интерес от по-високите серии, включително Формула 2. Допълнително, високото класиране носи така наречените Super Licence точки – необходим компонент за получаване на лиценз за участие във Формула 1.
В свят, в който повечето млади пилоти разчитат на частно финансиране, спонсорства и мениджърски програми, всяка победа е форма на пазарно позициониране. Победителят получава повече медийно внимание, по-голяма експозиция в социалните мрежи и по-висока разпознаваемост – активи, които могат да бъдат превърнати в реално финансиране.
Макар FIA да не дава парични награди, някои отбори имат вътрешни стимулиращи механизми. В зависимост от договора между отбора и пилота, е възможно победата да носи бонус, който е скромен, но символичен жест, насърчаващ добри резултати. Това обаче не е правило, а изключение.
Пилотите във Формула 3 често трябва да осигуряват финансиране от спонсори или семейни средства – бюджети, които могат да надхвърлят 700 000 евро на сезон. В този контекст, всяка победа е доказателство пред инвеститорите, че си струва да продължат подкрепата – или да се включат нови такива.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Как започва космическата надпревара?
Корабът пренася 58 000 тона стока за България
Азия и Африка водят по ценова достъпност за уелнес пътувания