
Администрацията на Тръмп нарече биткойн резерва "цифров Форт Нокс"
Към резерва могат да се добавят допълнителни биткойни
Домакинството на Гран при носи със себе си икономически бум
Пилотите във Формула 1 отново ще се наредят на стартовата решетка за първата надпревара за сезон 2025. Голямата награда е една от най-мощните туристически реклами в света. За разлика от футбола, леката атлетика или баскетбола, някои състезания от Формула 1 преминават през градските улици, където околностите са местни забележителности, а не купища трибуни. Това не само показва дестинацията, но я прави част от действието и трябва да се плати висока цена. Дали е изгодно градовете да са домакини или финансовата тежест е твърде голяма?
Официалният календар на Формула 1 за сезон 2025 включва 24 състезания, съобщава racingnews365. Тази година сезонът започва в Австралия вместо в Бахрейн. Разходите за домакинство на състезание в дадена държава варира. Страните, които са включвани в календара от по-дълго време плащат по-ниски суми в сравнение с по-новите. Например Монако, една от най-старите писти в календара, трябва да плати приблизително 15 милиона долара на година, докато писти като Джеда в Саудитска Арабия трябва да плати около 55 милиона долара на година, за да остане част от календара. Таксите за пистите представляват 33,6% от годишните приходи на Формула 1 и средно струват около 40 милиона долара годишно за домакините на Гран При уикенд. Договорът за домакинство винаги е около 7 до 10 години и таксата за състезанието се ускорява всяка година по време на срока на договора.
Освен таксата за хостинг, тази цена е придружена от още разходи - разходи за обслужване и временни строителни разходи, като например изграждане на трибуни за улична писта. Лас Вегас, който е най-новото допълнение към календара на Формула 1 и организиран от собственика на F1 Liberty Media, харчи приблизително 435 милиона щатски долара и въпреки че няма такси за хостинг, разходи като „безопасност, сигурност и планиране на трафика“, нещо, което е от първостепенно значение в улична писта като тази във Вегас, вдигат сумата.
Въпреки че тези разходи може да изглеждат абсурдни на пръв поглед, тези състезания се очаква да донесат необходимите приходи, за да възстановят тези разходи и да бъдат печеливши. Домакинството на Гран при носи със себе си икономически бум в района, като всяко състезание привлича 53% от аудиторията си от чужбина (средно). Този масивен приток на туристи и фенове води до увеличаване на приходите на местните малки предприятия, като хотели, ресторанти и туристически агенции.
Най-успешното във финансово отношение събитие досега е първото Гран при в Лас Вегас, което генерира близо 1,5 милиарда долара икономическа стойност, според местните власти, цитирано от CNBC. Цифрата, която включва разходите на посетителите, създаването на работни места и данъчните приходи, също чупи местни рекорди – генерирайки повече местни и държавни данъци от всяко друго събитие в историята на Лас Вегас.
Икономическото въздействие на Голямата награда на Австралия възлиза на около 266 милиона австралийски долара (180 милиона долара) през 2023 г. Голямата награда на Белгия добавя около 248 милиона долара към националната икономика всяка година.
През 2023 г. Гран при на Абу Даби.посрещнал 34 милиона посетители. Саудитска Арабия дори директно обмисля закупуване на Формула 1, използвайки спорта, за да засили привлекателността му като туристическа дестинация.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Към резерва могат да се добавят допълнителни биткойни
Индустриалецът успява да умножи 159 пъти първоначалния си капитал
Най-големият губещ остава дясната ръка на Тръмп