Цели 15% от купувачите на луксозни имоти у нас отделят до 1 млн. лв.

Недвижими имоти
 

Те не биха направили компромис с наличието на поне два гаража и стая за офис, сочи ново проучване

 

Над 15 на сто от купувачите на ново строителство у нас планират покупка на луксозен имот на стойност от 600 000 евро до 1 млн. евро.

Други 22 на сто са готови да заделят бюджет между 150 000 евро и 600 000 евро. Това сочи проучване на компанията за луксозни имоти, проведено сред потребители, които планират да закупят имот ново строителство през 2022 г., съобщиха от компанията за луксозни имоти Unique Estates.

"Наблюдаваме растящ интерес към луксозния сегмент и купувачи, които заделят все по-сериозни суми за покупка на ексклузивни имоти. Това са хора, които искат не просто да се сдобият с апартамент или къща от висок клас, но търсят и ликвидно вложение на средствата си. Купувачите в този сегмент притежават висока финансова култура и знаят, че в период на икономическа криза луксозните имоти не губят стойността си", коментира оперативния директор на компанията Светослава Георгиева. 

По думите й, това е и причина за устойчивия ръст на инвестиционните сделки в сегмента. Общо 26 на сто от купувачите, които планират покупка на ново строителство през 2022 г., ще я реализират именно с инвестиционна цел.

Повече от половината – 53 на сто, очакват да генерират доход от закупения имот, отдавайки го под наем. Около 30 на сто са хората, които целят да вложат средствата си в момент на инфлация.

 

Чистите спекуланти са малко, сочат данните от проучването. Тези, които искат веднага да препродадат с разлика, се отсяват и от клаузите в договорите на инвеститорите, които все по-често изключват излизане от предварителния договор преди прехвърляне на АКТ 15 или 16.

Предпочитаната големина на жилището сред инвестиционно настроените потребители е между 100 кв. м и 200 кв. м, с две спални и две бани, сочи още проучването на компанията. 

"Доскоро тенденцията, която наблюдавахме, бе инвестиционните сделки да се сключват за по-малки по площ имоти. Днес виждаме осезаема промяна в потребителското поведение – бъдещите купувачи на ново строителство планират покупки на имот с две спални и две бани, като за тази цел заделят и по-големи бюджети", коментира Светослава Георгиева. 

Със силен превес в предпочитанията на клиентите се ползват апартаментите в София, в сравнение с къщите ново строителство – 73 на сто са се насочили към апартамент, независимо дали покупката е за лично ползване, или с цел инвестиция. Къща в пределите на града биха закупили 9 на сто от участниците.

Към сделка за имот тип "втори дом", извън района на столицата, биха се насочили 7 на сто от потребителите. Устойчива става тенденцията за постоянно живеене в къща в близост до София.

"Делът на хората, които планират покупка на къща за постоянно живеене близо до столицата, вече надхвърли 10 на сто. Пандемията постави началото на устойчива промяна и поява на този нов профил клиенти. Въпреки отминаването на COVID, считам, че те ще останат активен играч на пазара. Тези клиенти успяха да открият успешно съчетание между природосъобразния начин на живот и удобствата на големия град в близост", коментира Светослава Георгиева. 

Според нея стремежът към повече площ и помещения е валиден не само при инвестиционните сделки. Имоти с площ от 100 кв. м ще търсят 41 на сто от всички планиращи покупка на ново строителство, независимо дали за инвестиция или лично ползване.

Други 13 на сто се ориентират към площ между 200 кв. м и 300 кв. м. Общо 7 на сто от потребителите пък планират сделка с квадратура над 300 кв. м. Най-голям дял от потребителите – 44 на сто, ще се насочат към нов имот с 2 спални, а 39 на сто – към такъв с 3 спални помещения.

Общо 7 на сто от запитаните пък възнамеряват да закупят имот с 4 спални. Наличие на 2 бани е приоритет за 59 на сто от бъдещите купувачи, а 16 на сто от хората биха се възползвали от имот с 3 бани.  

"Купувачите най-често търсят жилище до 200 кв. м, а цели 39 на сто от тях държат на поне 3 спални. Тези данни сочат, че за луксозния сегмент наличието на множество помещения вече е традиционна практика. Разбира се, локацията, дизайнерското обзавеждане и заобикалящата среда са много важни за сегмента на ексклузивните имоти", посочва още Светослава Георгиева. 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст