Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
BILLA България обяви и оборота си за изминалата година
Великденската кошница с най-предпочитаните основни продукти през 2024 г. ще бъде с около 2,3% по-евтина от тази през 2023 г. Това заяви Вигинтас Шапокас, гл. изп. директор на BILLA България.
Храните, които влизат в нея са:
Общата цена на една такава „малка кошница“ тази година, според данните на компанията излиза 47 лв. като това е с 2 лв. по-ниска цена от тази за същите продукти през 2023 г., когато цената е била 49 лв.
Според Шапокас цената на живото тегло на агнешкото преди празниците е 10-12 лв. за килограм, но годното за консумация и продажба е под 50% от теглото на агнето. След разходите по веригата: кланица, пакетиране, транспорт, съхранение, персонал и ДДС, крайната цена във веригите стига 20 лв. за килограм.
Очакванията са българите да запазят навиците си на покупки и този Великден като миналата година, когато са купували 40% повече пилешко, 20% повече свинско и 17% повече агнешко месо през 2023 г., спрямо 2022 г.
Любопитен факт е, че веригата супермаркети е продала над 4,5 млн. яйца и над 340 000 козунака в България през 2023 г.
От компанията обявиха и ръст от 15% през 2023 г., спрямо 2022 г. достигайки оборот от 1,423 млрд. лв. От BILLA България съобщиха също, че имат 2,6% дефлация на регулярните си цени за март 2024 г. в сравнение с март 2023 г.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб