След eMAG Black Friday 2022: Регистрирани са поръчки на обща стойност над 58,5 млн. лв.

Корпоративни истории

Рекорди за събитието от посещения през мобилни устройства и картови плащания

 
  • eMAG Black Friday 2022 тенденции: увеличение на отделения за кампанията бюджет, една дестинация за различни видове покупки, ръст на посещения от мобилни устройства и на картовите плащания.
  • Клиентите отделиха средно 591 лв. за поръчките си по време на кампанията, което е увеличение със 161 лева спрямо миналата година.
  • Рекорди на платформата: 81,76% от посещенията са от мобилни устройства и приложението на eMAG, а плащанията с карти са 26,91%.
  • 1 816 от Marketplace търговците на платформата са получили поръчки за 81 000 продукта в рамките на eMAG Black Friday 2022.

С високата си разпознаваемост и популярност Black Friday традиционно откроява водещите тенденции за развитието на електронната търговия в България, която тази година 78,7% от потенциалните клиенти посочиха онлайн канала като един от вземаните предвид за покупки от кампанията.* По-висок отделен бюджет, една дестинация за различни видове покупки, ръст на посещенията от мобилни устройства и на картовите плащания са акцентите на изданието eMAG Black Friday за 2022 година.

В неговото десето юбилейно издание в България клиентите са направили поръчки на обща стойност 58,5 милиона лева, с 2,6 милиона повече от последното издание на кампанията. Поръчваните продукти са от различни категории, както от eMAG, така и от 1 816 Marketplace търговци на платформата, като сред най-популярните са мебели, стоки за дома и авто, следвани от продукти за деца, парфюми, лична грижа и козметика и, разбира се, – смартфони и малки домакински уреди. Това издание на кампанията потвърди, че хората са готови да похарчат повече за атрактивните оферти през деня и са се възползвали от момента, за да купуват както дълготрайни стоки, така и такива за ежедневна употреба. Клиентите са добавяли средно над 3 продукта в пазарските си колички. Много от тях са избрали и опцията за безлихвено плащане на вноски.

От необичайните оферти, предлагани от търговци на платформата специално за кампанията, най-голям интерес са привлекли ваучери за кулинарни изживявания (188 поръчки), монети и благородни метали (поръчки на 79,4 г), ваучери за курсове за личностно развитие (40 поръчки).

Резултатите на кампанията потвърждават водещи тенденции в развитието на електронната търговия в България: консолидиране на поръчките от една дестинация за различни видове покупки, ръст на посещенията от мобилни устройства (81,76% спрямо 74,83% през 2021 г.) и на картовите плащания (26,91% спрямо 24,26% през 2021 г.).

36,85% от поръчките ще бъдат доставени до шоуруми на eMAG, куриерски офиси и easybox денонощни автоматични станции. Над 300 продукта, поръчани до 9 ч. в деня на кампанията със заявено място за доставка easybox в София, са били доставени още същия ден и над 12% от тях са били взети от клиентите още в деня, когато са ги поръчали.

„Тазгодишното издание на eMAG Black Friday потвърди, че електронната търговия вече е константа в навиците за пазаруване на българите, с потенциал да отговори на очакванията на клиентите по отношение на разнообразие на продуктови категории, добри оферти, различни методи за доставка и плащане. На eMAG Black Friday платформата имаше над 2,6 милиона посещения, като потребителите имаха избор от разнообразни продукти, осигурени за кампанията, а над 500 000 продукта, част от eMAG Black Friday, бяха с най-ниска цена на платформата за последната година.** Над 11% са новите клиенти, направили поръчки – това е ясен показател за продължаващо повишаване на доверието в електронната търговия и на популярността на кампанията, в която можеше да се намерят добри оферти за всеки вкус и бюджет“, коментира Силвиу Гугуи, управител на eMAG България.

Водещи тенденции на eMAG Black Friday 2022:

  • Една дестинация за различни видове покупки и разнообразяване на пазарската количка. Клиентите са добавяли средно над 3 продукта в пазарската си количка;
  • Потребителите са отделили средно 591 лв. за своите поръчки по време на eMAG Black Friday, увеличение със 161 лв. спрямо миналата година;
  • Посещенията през мобилни устройства достигат най-високото си ниво до момента, съставлявайки 81,76% от общия брой посещения;
  • Плащане с карта: 26,91% от поръчките са платени онлайн, най-големият процент до момента, тъй като повече клиенти предпочитат да използват лесен и безопасен начин на плащане.
  • 36,85% от поръчките са били направени с доставка до шоуруми на eMAG, куриерски офиси и easybox денонощни автоматични станции

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст