Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Шринкфлацията е термин, който описва практиката - съдържанието на пакетите да става по-малко, докато цените се запазват същите
Френският супермаркет Carrefour постави стикери на рафтовете си тази седмица, предупреждавайки купувачите за шринкфлация, казва BBC. Шринкфлацията е икономически термин, който описва практиката съдържанието на пакетите да става по-малко, докато цените се запазват същите.
Студеният чай Lipton, шоколадът Lindt и сладоледът Viennetta са сред продуктите, които се назовават като такива с намалени размери.
Магазинът заяви, че иска да окаже натиск върху компаниите, произвеждащи продуктите, за да поддържат цените ниски. Компанията идентифицира 26 продукта във Франция, които са се свили, без съответно намаление на цените, произведени от хранителни гиганти. Един от тези продукти е сухо мляко за деца, който е преминала от размер на опаковка от 900гр. на 830гр.
Бутилката студен чай без захар и вкус на праскова, се е свил до 1,25 литра от 1,5 литра, съобщиха от супермаркета.
Знаците на рафтовете гласят: „Обемът/теглото на този продукт е намалял“.
Компаниите, които произвеждат тези продукти не са коментирали хода на супермаркетите.
Френските търговци на дребно и производителите на храни са подложени на натиск да намалят цените, точно както във Великобритания, докато купувачите се борят с рязко покачващите се цени. Но е малко вероятно британските супермаркети да последват стъпките на веригата във Франция, според експерта по търговията на дребно Гед Фътър, тъй като стратегията рискува да „отрови“ отношенията между търговците на дребно и производителите на храни.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб