Еволюцията на красотата: Козметична компания и Лувърът с интересно партньорство
Най-голямата козметична компания в света генерира 32,4 млрд. евро за първите 9 месеца на 2024 г.
Пивоварната компания "Карлсберг България" се включва в кампанията
Кампанията „Да изчистим България заедно” на bTV Media Group е най-мащабната доброволческа инициатива у нас, която цели да изгради обществена чувствителност по въпросите, свързани с опазването на околната среда и да направи България по-чиста и красива в дългосрочен план. Емблематичната кампания отрежда водещо място на България сред страните с най-добри доброволчески практики в грижата за околната среда в света. На база постигнатите резултати в хилядите акции по чистене, облагородяване и залесяване през 2019 г., инициативата получи глобално признание за обединяването на най-голям брой доброволци на глава от населението в името на зелената идея – 6,2%, сред 180 държави, участващи в голямото почистване на планетата World Clean Up Day. България държи този рекорд и до днес.
И точно тук в сложната организация на едно такова грандиозно събитие се включва българският бизнес. Голяма част от компаниите са по-активни от неправителствените организации тази година и осигуряват труд от страна на служителите си.
Един от добрите примери тази година ще бъде компанията „Карлсберг България“, която активно търси нови възможности за оптимизация на своите бирени опаковки, а през 2023 г. се включва със 100 доброволци в „Да изчистим България заедно“ с две инициативи за почистване в Пирин планина (образователна пътека „Ролбан“) и в град Шумен (местността „Кьошковете“).
Попитахме компанията, кои са основните екологични предизвикателства пред, които се изравя пивоварния бизнес и какви решения са открили.
„Двулитровите PET бутилки днес са поне 25% по-леки отколкото, когато са пуснати за пръв път през 1970 г. Всъщност, тук е мястото да отбележим, че всеки потребител може да има принос за опазването на околната среда, като изхвърля разделно стъклените бутилки от бира или ги предава в търговските обекти за повторна употреба – те мога да се използват до 50 пъти в производствения процес. Това спестява природни ресурси и намалява въглеродните емисии, тъй като стъклото е 100% рециклируем материал и може да бъде използван многократно, вместо да се използват природни ресурси за създаването на нови бутилки“, казват от компанията за businessnovinite.bg
Тези малки на пръв поглед стъпки всъщност са част от решението на компанията да сведе до минимум екологичния отпечатък от дейността си.
„Ето защо участваме и в инициативи на ниво индустрия – например зелени събития и кампании за устойчивост, които се провеждат от Съюза на пивоварите в България. Вярваме, че заедно можем да постигнем повече по отношение изграждането на култура на рециклиране в България. Като член на ЕКОПАК, ежегодно допринасяме и за оползотворяването на отпадъчно стъкло, хартия, картони и други материали. През 2019-2020 г. сме допринесли за рециклирането на близо 24 тона PET бутилки, 365 тона стъкло и 66 тона хартия“, добавят те и споделят, че като социално отговорна компания, „Карлсберг България“ полага постоянни усилия за намаляване на въглеродния отпечатък от дейността си по цялата верига на стойността, като за периода 2015 – 2019 г. е постигнала 14% намаление на относителните въглеродни емисии благодарение на програми за енергийна ефективност в пивоварните, оптимизация в дистрибуцията и доставките на суровини, въвеждането на хибридни автомобили в служебния автопарк на компанията и отговорното използване на ресурси.
„Само за изминалата година, отчетохме близо 150,000 кг спестени въглеродни емисии, което е намаление от 3,5% на годишна база“, казват от компанията.
През 2022 г. компанията въвежда в експлоатация 3876 нови енергоспестяващи витрини, с което ограничава количеството използвана енергия за охлаждането на продуктите. В момента хибридните автомобили в служебния автопарк на „Карлсберг България“ са 96 на брой, като до края на тази година те ще достигнат над 200, което допълнително допринася за намаляването на въглеродните емисии, отделяни в атмосферата. Компанията е инсталирала също така 640 броя соларни панели с мощност от 250 KWp в пивоварната си в Благоевград, които спомагат за по-екологично производство и представляват около 7% от общото количество използвана енергия.
Компанията следва и стратегия от 6 амбиции: нулев въглероден отпечатък, нулеви отпадъчни води, нулева толерантност към безотговорната консумация на алкохол; нулеви злополуки; нулеви отпадъци от опаковки и нулево въздействие върху земеделието. Програмата е част от дългосрочната бизнес стратегия на компанията – SAIL’27 за следващите 5 години.
Най-голямата козметична компания в света генерира 32,4 млрд. евро за първите 9 месеца на 2024 г.
Успешна ли ще бъде нова стратегия?
Компанията беше най-развитият производител на батерии на континента