
Съдът временно спира забраната на Тръмп срещу чуждестранни студенти в Харвард
Това дава на университета първоначално облекчение в съдебната битка
Плановете на НКЖИ са от 1 април да се увеличи заплащането с едва 5%
Мълчаливо недоволство сред железничарите. Служителите в Железопътната инфраструктура (НКЖИ) готвят ефективна стачка, ако заплатите им не бъдат увеличени.
От години Михаил Фурнаджиев е единственият служител в карловската гара „Христо Даново”. Получава 500 лева месечно.
„Ние сме 4-членно семейство и с моята заплата е много трудно. Аз съм завършил висше образование магистър, в крайна сметка ръководител движение с ниско заплащане. Как да живеем? България е трагедия, трагедия”, казва мъжът.
Споделя, че би искал заплата от поне 2000 лева. „Може да ви е смешно, но ръководител движение е много отговорна работа. Всички железничари знаят, че грешките при катастрофи са заради дежурните ръководители”, допълва Фурнаджиев.
Плановете на железниците са от 1 април да се увеличи заплащането с 5%. „На 500 лева това ще рече 25 лева върху основната заплата и това ще бъде получавано ежемесечно”, пресмята Милчо Ламрев, изп. директор на НКЖИ.
Според Михаил Фурнаджиев обаче такова увеличение е равносилно на „подигравка”. След края на 12-часовата си смяна на гарата, той не се прибира вкъщи, а се отправя към втората си работа. С оран на полето си докарва двойно повече.
„За мен няма почивен ден. Всеки ден съм тук или на работа. За съжаление съдбата на българския железничар е такава. Трябва да се оцелява. Децата не питат какъв си - викат: Татко, дай пари, искам играчка, лаптоп”, коментира още Фурнаджиев.
Това дава на университета първоначално облекчение в съдебната битка
"Всеки е добре дошъл да открие бизнес в Европейския съюз"
За колко време ще пътувате 1000 километра?