Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Продажбите на бира се доближават до нивата от преди кризата
Над 81 милиона лева е приносът на пивоварния сектор от акцизи за бира през изминалата година, по данни на Агенция Митници. Това е с 4 милиона лева повече в сравнение с 2015 г., отчете Съюзът на пивоварите в България. Членовете на организацията са реализирали 5 181 000 хектолитра бира през миналата година, предаде БТА.
Запазват се тенденциите за намаляване на дела на продажбите в РЕТ бутилки, който за 2016 г. е 57,5 на сто (срещу 60 на сто през 2015 г.) и увеличаване на дела на кеновете – 13 на сто. Стабилни остават нивата на продажбите в стъклени бутилки - 24 на сто и на наливното пиво (кегове) с 5,5 на сто.
С 4% се е повишил износът на бира за чужбина, а инвестициите в нови производствени линии лаборатории и др. са близо 43 млн. лева, отчитат пивоварите. В резултат има 7 нови продукти и над 30 нови опаковки и разфасовки.
По данни на НОИ през изминалата година в икономическа дейност "Производство на пиво и малц" работната заетост е 2400 човека. Средният осигурителен доход е 1350 лв.
"Реализираните от членовете на СПБ количества бира през 2016 г. са най-високите за последните 8 години. Продажбите се доближават до обемите им от 2007 г. и 2008 г., които бяха едни от най-успешните за бранша. Тогава бяха отчетени 5,3 млн. хектолитра бира продажби на членовете на СПБ, но при действащи към онзи момент 9 пивоварни”, коментира пред БТА изпълнителният директор на сдружението Ивана Радомирова.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб