Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Работи се по "дигитален подпис" на три български марки
В разгара на горещото лято празнуваме Деня на бирата. У нас консумацията на пиво се увеличава – българинът пие 76 литра бира годишно. Това показват данните на съюза на пивоварите. Само за година консумацията е нараснала с 2 литра на човек.
Според експертите по-голямото потребление се дължи на факта, че на пазара излизат нови продукти с различни вкусове, а най-големите любители на бирата се опитват да я приготвя в домашни условия.
Николай Илов вари бира в дома си. Рецептата му - вода, малц, хмел и мая. „Най-трудно е да се охлади сварената вече бира от 100 градуса до температура 20 градуса. Това охлаждане е добре за 20-30 минути да бъде направено”, обяснява той – иначе бирата може да придобие лош вкус. Готовото пиво се съхранява на тъмно в стъклено шише. Само в този материал тя не губи качествата си във времето.
Тези, които не приготвят напитката сами предпочитат най-често да е в пластмасови или стъклени бутилки.„Българинът основно предпочита произведените в страната бири., а когато решава да експериментира и да опитва чужди марки, най-често това са чешки, немски бири, полски, австрийски”, посочва Ивана Радомирова от Съюза на пивоварите.
Учените у нас разработват дигитален подпис на бирата. За да се сдобият с него с ядрено-магнитен резонанс проверяват химичния й състав. Така производителите могат да засекат отклонения от стандартите, които са заложили.
„Ако донесе нова проба и тя не отговаря тогава, ще знае в рамките на половин час, че тя не отговаря на стандартите и ще може да реагира по-бързичко и да си оправи нещата с производствения процес”, посочва гл.асистент Никола Бурджиев от Факултета по химия и фармация.
За сега се работи по дигиталния подпис на три марки бира.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб