БНБ пуска в обращение сребърна възпоменателна монета, посветена на българската гайда
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
От транспортното ведомство отрекоха да е налаган мораториум
Министърът на транспорта Ивайло Московски е изискал от БДЖ икономически анализ и инвестиционна програма, с която да бъде обоснована необходимостта от съкращения.
По инициатива на КНСБ тази сутрин се е провела среща с министъра, синдикатите и изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев.
От синдиката съобщиха, че Московски е наложил мораториум на съкращенията в БДЖ "Товарни превози”.
От министерството обаче отрекоха да е налаган мораториум, защото няма документ, който да регламентира определена допълнителна бройка съкращения.
От ведомството обясниха, че към момента в двете дружества тече съкращение на персонала, което е започнало през 2011 г. преди стачката. Тогава е било съгласувано със синдикатите съкращението на около 2000 души, от които 1000 от „БДЖ-Пътнически превози”, 1000 от „БДЖ-Товарни превози”, които са част от реформите за оптимизация на дружеството.
Този процес на съкращаване все още не е завършил и има хора от тези 2000, които все още не са съкратени, а преди да бъде завършен този процес, нови съкращения не се предвиждат.
„Тази среща със синдикатите днес беше абсолютно работна, където се изказаха много различни мнения, като позицията на министъра е да не се предприемат действия, които ще навредят на процедурата по приватизация на „БДЖ-Товарни превози”. Подобно съкращение няма как да се извърши автоматично. Трябва икономическа обосновка защо, как, кой ще поеме тяхната работа, дали ще обезпечели от гледна точка на сигурност на пътуване”, заявиха от министерството.
Ръководството на БДЖ обаче заяви намерения да съкрати общо 850 души до края на годината. До бройката се стигнало след изчисления колко хора и колко време са нужни за изпълнение на определена дейност, както и кои функции са дублирани и могат да се изпълняват от по-малко хора. Така се стигнало до изчисленията, че 450 души в Пътнически превози и още 400 в товарните са излишни.
Преговорите със синдикатите за новите съкращения започнаха вчера, без да се отхвърля вероятността от стачка.
Синдикалистите са обявили съкращенията за незаконни, защото били в разрез със заложената численост на персонала в правния и икономически анализ, предоставен в Агенцията по приватизация и следприватизационен контрол при приватизацията на Товарните превози.
От КНСБ са посочили още, че няма икономическа обосновка и за двете дружества, съгласно Кодекса на труда, на базата на която да е видна необходимостта от предстоящи съкращения.
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Колко харчат пушачите на година за цигари
За китайските бизнесмени е много необичайно да отправят публични нападки към правителството