Най-честите коледни капани: Тези грешки ни струват скъпо по празниците
Празниците са период на повече намаления заради стремежа към по-голям оборот, казва Габриела Руменова
БГ Бизнес
От Съюза на българските пивовари отчитат 6% спад в продажбите през първата половина на годината
Лошото време през летните месеци се отрази негативно на консумацията на бира в България, отчете Съюзът на пивоварите в България.
За първите шест месеца на годината се отчита спад в продажбите от 6%, като производителите го отдават на неблагоприятните климатични условия. Половината от годишните продажби се генерират в периода май-август, а заради дъждовното лято от бранша не са оптимисти как ще приключи годината.
Повече от половин милиард литра бира са изпили българите през 2013 г., което означава по 74 литра средно на човек, изчислиха от Съюза на пивоварите в България. По тези показатели България се нарежда в „златната среда" в Европа, коментират от бранша.
Потреблението на безалкохолна бира е около 1%. Заедно с бирените миксове, той нараства на 3,5-4 на сто, коментира Владимир Иванов - председател на управителния съвет на браншовата организация.
От сектора отчетоха продължаваща тенденция за нарастване на продажбите на бира в пластмасови бутилки и кенове и намаляване на продажбите в стъклени бутилки. Българите харесват традиционните български марки, за м.г. 93 на сто от изпитата бира у нас е произведена български пивовари.
Ежегодно се увеличава и вносът на бира в страната, като за 2013 г. общото количество е 428 000 хектолитра (1 хектолитър = 100 литра).
Най-често бира е консумирана през юни т.г. в морските Бургас и Варна, и в Русе, който винаги е бил в челната тройка. В тези градове е и най-честата консумация от дами.
Празниците са период на повече намаления заради стремежа към по-голям оборот, казва Габриела Руменова
По-малък, но стабилен брой гости идват от Сърбия
Как да с предпазите?