Край на практиките по търговските вериги, ощетяващи производители и клиенти

БГ Бизнес

Правото на промоция на една стока в няколко вериги едновременно вече няма да е ограничено

Търговските вериги ще премахнат част от строгите изисквания към производителите. Това става възможно с решение на Комисията за защита на конкуренцията.

При шест търговски вериги комисията вижда практики, които могат да доведат до нарушаване на конкуренцията на пазара. Затова решава да се спре с практиката големите магазини да искат от производителите най-ниската цена, на която работят с техните конкуренти. Веригите вече няма да могат да искат информация за цените, на които производителите продават на други магазини.

И още - правото на промоция на една стока в няколко вериги едновременно няма да бъде ограничено. В това производителите виждат полза и за потребителите. „Когато тези акции могат да са дублирани в няколко търговски вериги, ще се спести обикалянето на цяла София да търсят веригата, която е на акцията”, смята Димитър Зоров, производител.

Според Съюза на производителите промените са стъпка в правилната посока. Но има още какво да се желае в отношенията между търговци и производители. „Срокът за плащане е едно от нещата - независимо от факта, че има европейска директива, която визира 30-дневен срок за плащане, все още можете да видите в отношенията между верига и производител 45-60 дни”, казва Евгений Иванов - Съюз „Произведено в България”.

Ако търговските веригите не се съобразят с разпоредбите, ще бъдат санкционирани. „Стандартните санкции за нарушение са до 10% от оборота на всяка търговска верига - достатъчно сериозен стимул да се изпълнят тези мерки”, посочва Дарин Станков - директор на „Антитърст и концентрации” в Комисията за защита на конкуренцията.

От търговските вериги отказаха коментар.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст