Economist: Бизнесът в България – да успееш напук на държавата

БГ Бизнес

Едно след друго правителствата приемаха умерени реформи с цел да се направи малко по-лесен чистият бизнес

Възможно е да се прави чист бизнес в България, но е трудно, пише британското бизнес издание Economist. Тази година българите излязоха по улиците на ежедневни протести пред парламента.

Поводът бе номинирането на неквалифицирания, но с добри връзки 33 годишен депутат да оглави националната агенция за сигурност. Хората обаче се оплакват от корупцията с години. Едно след друго правителствата приемаха умерени реформи с цел да се направи малко по-лесен чистият бизнес.

Изданието разказва историята на българския предприемач Милен Георгиев, който през 1991 година е започнал с капитал от 1000 лева, изкарани за десет седмици на открит пазар от игра на „тука има, тука няма”. След това заедно със свой приятел е влязъл в бизнеса с найлоновите торбички, а по-късно са купили машина за производството им.

По думите му за всеки аспект от бизнеса му – от кредитирането, през прокарването на телефон до вноса на стоки през митниците – е трябвало да дава рушвети. Днес бизнесът му процъфтява с годишни продажби в размер на 50 милиона лева и с печалба от около 4%. От 2004 г. насам обаче Георгиев заявява, че не е давал подкуп.

Британското списание посочва, че според изследване на „Транперънси интернешънъл” бизнесът възприема България като най-корумпираната страна в Европейския съюз.
 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст