КЗП: При онлайн пазаруването ниската цена е повод за притеснение
Експертите със специални предупреждения за търговията в социалните мрежи
"Пикадили" и "Практикер" с нови собственици
За два дни два разпознаваеми чужди инвеститора се оттеглиха от България, като бизнесът им у нас беше изкупен от местни компании. Сделки са в търговията на дребно и са с вериги магазини, пише Труд.
Първо белгийската компания “Делез груп” продаде българските си магазини “Пикадили” на фирма, свързана с един от най-големите производители на пилешки продукти “Градус”. По-късно собственикът на веригата за техника “Технополис” пое обектите на фалиралата германска “Практикер” у нас. Цена и за двете придобивания не беше обявена
Купувачът на “Пикадили” е българското дружество “АП Март”, което е в процес на регистрация. То има предварително споразумение с “Делез груп” за придобиване на 54-те хранителни магазина в България. Сделката ще бъде финализирана след одобрение от Комисията за защита на конкуренцията.
Въпреки приходите от 194 млн. лв. за 2012 г., белгийците се оттеглят, за да насочат усилията си към пазари, където имат водещи позиции. „Пикадили” затваря кръга – веригата тръгва от Варна с българска собственост през 1995 г., а после за известно време беше сръбска, преди да отиде в белгийски ръце.
Собственици на “АП Март” са Ангел Ангелов и Петър Дудоленски. Ангелов е син на собственика на старозагорската компания “Градус” Иван Ангелов. Дудуленски се занимава с недвижими имоти. След приключване на сделката новият собственик ще обяви стратегията си за развитие на веригата.
Новината за продажбата на “Практикер” беше съобщена от купавача “Видеолукс Холдинг”. Дружеството е с български собственици и притежава веригата “Технополис”. И за тази сделка купувачът има предварителен договор с “Практикер Германия” за 9-те магазина у нас.
Според последните публикувани официално данни приходите на хипермаркетите за 2012 г. са над 92 млн. лв. От съобщението става ясно, че новият собственик планира да развива веригата, в която работят около 600 души.
Експертите със специални предупреждения за търговията в социалните мрежи
Целта е да се намали замърсяването на въздуха
Клиентите ще плащат 10% по-малко, отколкото преди