БНБ пуска в обращение сребърна възпоменателна монета, посветена на българската гайда
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Идеята е "Сименс" да участва в приватизацията на дружеството
„Сименс” да участва в приватизацията на „Товарни превози". Такъв вариант за покриване на дълг на железниците към германската компания е предложил премиерът Бойко Борисов по време на среща с президента на Асоциацията на германските индустриално-търговски камари проф. д-р Ханс Хайнрих Дрифтман. Министър-председателят помолил германеца да разговаря с представители на „Сименс” за това дали е възможно те да вземат дружеството за жп превози на товари, съобщи самият Борисов пред журналисти.
„Дългът към „Сименс” виси като воденичен камък в отношенията ни с Германия. Затова поставих въпроса да участват в приватизацията. Ще продължим в работни групи да обсъждаме тази тема”, обясни правителственият ръководител и посочи, че страната ни дължи 150 милиона евро на „Сименс” за вагони по сделка, сключена от предишното правителство.
Борисов не пропусна удобната възможност да разясни за пореден път „грешните” по думите му финансови решения на Тройната коалиция. „Тогава са плащали само лихвите по този кредит от 150 милиона евро. Миналата година платихме 300 милиона за хеликоптери, тази година 300 милиона за влакове. Правим всичко възможно. От няколко месеца започнахме да плащаме по 1,5 милиона евро на месец”, допълни българският премиер.
Той изтъкнал пред Дрифтман две неща – първо, че сделката за влаковете на предишния кабинет е „уникална по своята глупост”, и второ - че ако не била „Сименс” германска компания, управляващите от ГЕРБ досега щели просто да върнат влаковете и да приключат.
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Колко харчат пушачите на година за цигари
За китайските бизнесмени е много необичайно да отправят публични нападки към правителството