
Популярна верига кафенета обновява визията си в 1000 обекта
Компанията планира да инвестира около 150 000 долара за всяко обновление
Московски не вижда вариант за обединяването на превозвача с НКЖИ
Една от целите на инвестиционната политика на БДЖ е да бъдат закупени между 15 и 30 мотрисни влака и 30 шинобуса. Това посочи директорът на железопътния превозвач Владимир Владимиров по време на днешното заседание на парламентарната комисия по транспорт.
"Паралелно ще бъде направена мащабна инвестиция към депата, за да се осигури поддръжка на тези нови влакове и в същото време ще бъдат подобрени условията на труд. Минималната инвестиция, която ни е необходима, е 210 млн. лв. , голямата е 430 млн. лв.", заяви директорът на БДЖ.
Той обясни, че с тези пари ще се осигури комфорт, удобство и високи скорости по ключовите направления на страната, като така БДЖ ще стане конкурентоспособна. Инвестиционната програма предвижда и въвеждането на 16 IT платформи в товарни превози и 8 – в пътнически.
„В зависимост от това дали ще проведем успешно преговорите с кредиторите за разсрочване на задълженията, сумата може да варира между 130 млн. в оптимистичния вариант и 300 млн. в по-песимистичния”, каза Владимиров.
Генералният директор на НКЖИ посочи, че през последните години персоналът е намалял с 4000 души: "Ще се опитаме да се договорим с общините, тъй като разходите за нас са непосилни. Получаваме един и същ бюджет всяка година, а заплатите нарастват".
В отговор на депутатски въпрос, транспортният министър Ивайло Московски обясни, че не вижда вариант за сливане на БДЖ и НКЖИ. Той обясни, че това противоречи на либерализационните пакети, които страната ни е приела от Европейския съюз.
По думите му има възможност компаниите да влязат в общ холдинг, но това би помогнало единствено за организационното им управление.
Компанията планира да инвестира около 150 000 долара за всяко обновление
Машините и превозните средства доминират в търговията на ЕС
Новак несъмнено направи впечатление с него на US Open 2025