Никола Минков: „Черният петък“ в България вече е по цял месец (ВИДЕО)
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Повече си купуват пиво за вкъщи, по-малко пият в заведения
През 2013 г. българите са изпили 511 600 000 литра бира, сочат данните на Съюза на пивоварите в България за реализираната им продукция на родния пазар.
От организацията обаче отчитат, че очакванията за устойчив ръст на бирения пазар у нас за миналата година не са се осъществили. „Намалението на приходите от продажби на бира за последните 5 години възлиза на 11%”, отчитат още пивоварите.
Отново с най-голям дял е консумацията в РЕТ бутилки - 60,5%. Делът на стъклените бутилки е 25,5%, кенове – 8,5%, кенове – 5,5%.
За 2013 г. членовете на Съюза на пивоварите в България реализираха инвестиции в дълготрайни материални активи на обща стойност 56 700 000 лв.
През миналата година към портфолиото на българските производители на бира са добавени над 11 нови разфасовки и три нови асортимента на традиционни марки бира, посочват те.
„Отчитаният за поредна година спад на консумацията на бира в стъклени бутилки и наливно пиво потвърждава изводите, че продажбите на т.нар. „студен" пазар през ресторанти, хотели и кафенета продължават да падат, за сметка на продажбите за консумация вкъщи през магазинната мрежа – т. нар. „топъл” пазар.
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб