Българите изпили 511 млн. литра бира през 2013 г.

БГ Бизнес

Повече си купуват пиво за вкъщи, по-малко пият в заведения

През 2013 г. българите са изпили 511 600 000 литра бира, сочат данните на Съюза на пивоварите в България за реализираната им продукция на родния пазар.

От организацията обаче отчитат, че очакванията за устойчив ръст на бирения пазар у нас за миналата година не са се осъществили. „Намалението на приходите от продажби на бира за последните 5 години възлиза на 11%”, отчитат още пивоварите.

Отново с най-голям дял е консумацията в РЕТ бутилки - 60,5%. Делът на стъклените бутилки е 25,5%, кенове – 8,5%, кенове – 5,5%.

За 2013 г. членовете на Съюза на пивоварите в България реализираха инвестиции в дълготрайни материални активи на обща стойност 56 700 000 лв.

През миналата година към портфолиото на българските производители на бира са добавени над 11 нови разфасовки и три нови асортимента на традиционни марки бира, посочват те.

„Отчитаният за поредна година спад на консумацията на бира в стъклени бутилки и наливно пиво потвърждава изводите, че продажбите на т.нар. „студен" пазар през ресторанти, хотели и кафенета продължават да падат, за сметка на продажбите за консумация вкъщи през магазинната мрежа – т. нар. „топъл” пазар.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст