
Кои сектори у нас са най-засегнати от влошаването на германската икономика?
Новият брой на "Икономическия преглед" на БНБ разглежда влиянието на случващото върху България
Преди 1961 г. на Оскарите изобщо няма никакъв килим
Стив Олив, който работи в бизнеса с килими за събития повече от три десетилетия, е човекът, на когото Академията се доверява, за да направи емблематичния червен килим, по който минават звездите.
Самият Стив може да не е известен, но знаменитостите се възхищават на плюшената изработка на неговия килим от близо три десетилетия.
Неговата компания, Event Carpet Pros, е доставяла килими за Оскарите, Златните глобуси, Грами и Еми, както и за Disney, Marvel и Warner Bros., както и за Супербоул.
И в момент, когато килимите са преминали отвъд класическото червено и са станали по-сложни, неговата ръчна работа става все по-търсена. Той изработва и персонализирани дизайни като блестящия, осветен от слънцето килим, който играе ролята на басейн за световната премиера на „Барби“ през 2023 г. и зелено-черен капещ килим от ектоплазма за световната премиера на „Ловци на духове“ през 2016 г., чието създаване отнема цял месец.
„Не съм срещал нищо, което да не можем да направим“, казва Олив, който основа компанията със заедно със зет си Уолтър Клайн през 1992 г.
Но тази седмица – след кратка игра с нюансите на шампанско преди две години – Оскарите се върнаха към традиционния червен килим. Килимът от близо 5 квадртани метра беше поставен пред Dolby Theatre в Лос Анджелис още във вторник.
Нито продуцентът на Оскарите, който му поръчва червения килим на шоуто за наградите през последните 16 години, нито Олив разкриват цената на изработката.
От уста на уста
Израснал в Серитос, Калифорния, тогава малък град с около 15 000 жители на около 32 км югоизточно от центъра на Лос Анджелис, Олив никога не е мисли да напуска щата. Родителите му работят на 14-часови смени във фабрика за бутилиране, за да издържат четири деца, а Олив е най-малкият.
След като завършва гимназия, се появява възможност да работи като бодигард на артисти от 80-те години. Той работи и зад кулисите на концерти като охрана.
По това време зет му монтира палатки в цялата страна и случайно попада на нуждата от някой, който да подготвя подови настилки за събития. Свързва се с Олив и двамата започват да работят по въпроса.
Те се насочиха към събития, които може да се интересуват от техните услуги. Скоро и към едно от най-големите събития на всички: Наградите на Академията.
Трудно е да си представим, но съвременните награди показват, че червеният килим не винаги е съществувал. Преди 1961 г. звездите влизат директно в залата без определено място за снимки.
След като обаче червеният килим прави своя дебют, той се превръща в първокласна платформа не само за мода, но и за обявяване на бременности и годежи и, разбира се нови връзки на актьорите.
„Той е от старата школа“
Олив работи в просторен офис в ъгъла на склада на Ла Мирада, с кафяв кожен диван, голям телевизор с плосък екран, за да гледа игрите на Лос Анджелис Доджърс - и плакат с размерите на киносалон на Ал Пачино от драмата "Scarface" от 1983 г.
Бизнесът разполага с напълно заредени складове на двата бряга, включително и второ място, което отвори в Далтън, Джорджия, през 2015 г., където се произвеждат килимите.
В допълнение към значими събития като наградите на Гилдията на актьорите, наградите на Асоциацията на кънтри музиката и видео музикалните награди на MTV, компанията също така обработва поръчки за сватби, рождени дни, корпоративни събития и голф турнири.
С приблизително 70 служители, Event Carpet Pros обработва до 30 поръчки и 10 инсталации на ден по време на сезона на наградите, завършвайки общо повече от 30 000 проекта всяка година. Килимите са направени от рециклирани материали и се рециклират след събитията.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Новият брой на "Икономическия преглед" на БНБ разглежда влиянието на случващото върху България
Новостите в самолетите подчертават нарастващия риск за авиацията
Правилното съхранение е от ключово значение