Рекорден брой богати американци планират да напуснат САЩ след изборите
Изборите и политическата обстановка ускориха и увеличиха натиска на богатите американци да обмислят план Б в чужбина
Един от най-големите му успехи извън музиката е свързан с инвестицията му в компанията Glaceau
Къртис Джаксън, известен още като 50 Cent, е добре познат с музикалната си кариера, която го изстрелва на върха в началото на 2000-те. Но освен като успешен рапър, той се утвърждава и като изключително добър бизнесмен. Един от най-големите му успехи извън музиката е свързан с инвестицията му в компанията Glaceau, производител на енергийната напитка Vitaminwater. Тази инвестиция носи на 50 Cent невероятните 100 милиона долара.
Началото на сътрудничеството с Vitaminwater
През 2004 г., когато Vitaminwater все още се опитва да се утвърди на пазара, секторът на енергийните напитки беше доминиран от гиганти като Gatorade. Един от основните проблеми за Vitaminwater беше липсата на финансова мощ, която да им позволи да си осигурят спонсорирането на големи спортисти, като Майкъл Джордан, който беше лицето на Gatorade. За да се конкурират с подобни марки, те трябваше да търсят новаторски подход към маркетинга.
Тук се появява 50 Cent, който по това време вече е един от най-успешните рапъри в света. Мениджърският му екип има идеята да го включи в рекламна кампания на Reebok, където той също така промотира и Vitaminwater. Тази сделка е само началото на едно много по-голямо партньорство между 50 Cent и производителите на енергийната напитка.
Уникален подход към маркетинга и дялово участие
За разлика от традиционните рекламни договори, при които знаменитостите получават заплащане за определен брой участия, 50 Cent избра различен път. Вместо да приеме стандартен хонорар, той настоява за дялово участие в компанията Glaceau, което го направи част от собствениците. Това решение се оказа ключово за бъдещите му приходи.
Успехът на кампанията е впечатляващ. Благодарение на влиянието и популярността на 50 Cent, Vitaminwater бързо увеличи своето присъствие на пазара и привлича вниманието на потребителите. Продуктът вече заема премиум позиция в секциите за напитки в големите магазини, което значително повишава продажбите.
Продажбата на Glaceau на Coca-Cola
Истинският удар обаче идва през 2007 г., когато Coca-Cola придобива Glaceau за внушителната сума от 4,1 милиарда долара. Поради своето дялово участие, 50 Cent получава около 100 милиона долара от сделката, което прави тази инвестиция една от най-печелившите в кариерата му.
Изборите и политическата обстановка ускориха и увеличиха натиска на богатите американци да обмислят план Б в чужбина
Сравняваме цените
Не са ясни мотивите за рокадата