1 USD
1.74862 BGN
Петрол
64.92 $/барел
Bitcoin
$103,778.0

В началото на 2025 г. доходите на българите са по-високи от разходите

БГ Бизнес

Най-много пари харчим за храна и безалкохолни напитки

Тримесечният общ доход средно на лице от домакинство през първото тримесечие на 2025 г. е 3 271 лв. и нараства с 15,2% спрямо същия период на 2024 година, показват данни на НСИ.

В структурата на общия доход с най-висок относителен дял е доходът от работна заплата (56,4%), следван от доходите от пенсии (31,5%) и от самостоятелна заетост (7%).

Спрямо първото тримесечие на 2024 г. относителният дял на дохода от самостоятелна заетост се увеличава с 1,3 процентни пункта, от работна заплата - с 0,2 процентни пункта, а от пенсии - с 0,1 процентни пункта.

В номинално изражение през първото тримесечие на 2025 г. в сравнение със същото тримесечие на 2024 г. доходите средно на лице от домакинство по източници се променят, както следва:

  • от работна заплата нарастват от 1 597 на 1 845 лв. (с 15,5%);
  • от самостоятелна заетост се увеличават от 161 на 229 лв. (с 42,2%);
  • от пенсии се увеличават от 892 на 1030 лв. (с 15,5%);
  • от социални обезщетения и помощи нарастват от 55 на 73 лв. (с 32,2%).

През първото тримесечие на 2025 г. относителният дял на паричния доход на домакинствата в общия доход е 99,7%, а делът на дохода от натура – 0,3%.

Тримесечният общ разход средно на лице от домакинство през първото тримесечие на 2025 г. е 2 861 лв. и се увеличава с 13,3% спрямо същия период на предходната година.

В структурата на общия разход с най-голям относителен дял са разходите за храна и безалкохолни напитки (30%), следвани от разходите за жилище (16,6%), за данъци и социални осигуровки (15,5%) и за транспорт и съобщения (11,6%).

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук