![](https://img.cms.bweb.bg/media/images/286x161/Jul2024/2113362313.jpg)
SoAlive Music Conference се завръща с второ още по-вълнуващо издание
Ясни са първите участници в тазгодишното издание на най-голямата музикална конференция на Балканите
Делът на инвестициите в пътувания и посещенията на ресторанти и барове през 2023 г. се е увеличил с 22% в Европа
Българските потребители харчат с приоритет за моментите, които оставят спомени за цял живот.
Делът на инвестициите на потребителите в пътувания и посещенията на ресторанти и барове през 2023 г. се е увеличил с 22% в Европа, в сравнение с 2019 г. Това показват данни от проучване на Mastercard.
Според проучването в Европа все повече потребители предпочитат да инвестират средствата си в изживявания, вместо във вещи. 9 от 10 (или 88%) от запитаните са заделили средства, колкото през 2023 г. или дори повече, за да посетят специални събития в сферата на кулинарията, спорта, музиката или киното.
Над половината – 55% - планират да похарчат повече за изживявания, в сравнение с преди, а 78% споделят, че правят това с убеденост, че си заслужава. Средно 35% от запитаните българи намират, че концерт на любимата им банда или посещение в световен ресторант има огромен ефект върху целия им живот.
Проучването се потвърждава и от данните на Mastercard Economic Institute (MEI), според които делът на инвестициите на потребителите в пътувания и посещенията на ресторанти и барове през 2023 г. се е увеличил с 22% в Европа, в сравнение с 2019 г.
За какво харчат българите?
В проучването на нагласите на потребителите за покупка на изживяване в различна сфера на интерес от 2024 са включени 16 141 потребители от 20 държави.
Ясни са първите участници в тазгодишното издание на най-голямата музикална конференция на Балканите
Министерство на енергетиката е готово с оценката на ВЕИ проектите
От соларни кани за вода до часовници, захранвани от лимон, тези предмети ще намалят сметките ви