Завърши ремонтът на 6 блок на АЕЦ „Козлодуй“
Блокът вече е включен в електроенергийната система
Експерти определиха 5 неща, които ни правят уязвими по време на онлайн пазаруване
Според проверка на жалби на Европейски потребителски център, основните проблеми по време на предпразнично пазаруване са основно два – доставеният продукт е различен от това, което потребителят е поръчал онлайн, или сроковете за доставка не са били спазени, а в някои случаи – са получени само част от желаните стоки. В практиката при работа по жалби от потребители в страната срещу търговци в друга страна от ЕС се открояват пет потребителски слабости.
Разчитате на импровизация
В седмиците преди намаления и разпродажби вероятността да попаднем на реклама на непознат онлайн магазин, марка или нов продукт е по-голяма. Ако решите да се възползвате от изгодна оферта на сайт, за който знаете малко или нищо, отделете време за предварително проучване. Името на фирмата, адресът й и контакти за връзка с търговеца са данни, които той е длъжен да посочи на сайта си, ако оперира в рамките на ЕС. Възможно е адресът на сайт да завършва на bg или co.uk , но това не означава, че търговецът се намира в България или в Обединеното кралство, например.
Пропускате скритите разходи.
Търговецът е задължен да ви информира за пълната цена на стоката, включително и разходите по доставка. Проверете и дали намалението не важи само при определени условия – например покупка над дадена стойност или на определено количество.
Подценявате „дребния шрифт“.
Веднъж натиснал бутона „плати“, потребителят автоматично се съгласява с общите условия, които търговецът е указал. За да не губите време и да се предпазите от разочарования, е добре да се запознаете предварително с тях.
Не проверявате къде трябва да върнете покупката, ако размислите.
Така рискувате тя да се озове на друг адрес, дори и в друга държава, но не и на правилното място, указано от търговеца. Срокът за връщане и размисъл е 14 дни, но някои търговци го удължават допълнително.
Не комуникирате с продавача – просто поръчвате.
Всеки етап на отношенията потребител – продавач трябва да бъдат ясно документирани. Ако пазарувате онлайн, пазете всички документи и мейли, които получите от електронния магазин, а след това и от куриера.
регистриран някъде в ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, потребителят трябва да бъде активната страна – да напише имейл до търговеца, като обясни ситуацията и поиска решение. Твърде често това е достатъчно. В противен случай, може да се свърже с ЕПЦ България.
Блокът вече е включен в електроенергийната система
Валутата достигна най-ниското си ниво спрямо щатския долар от март 2022 г.
Как да кандидатствате за отдалечени позиции на Tesla?