Пътуване из Европа: Инфлуенсъри преоткриват финансирани от ЕС проекти в 10-дневно приключение

БГ Бизнес

Кохезионният фонд е на стойност 392 млн. евро

 

Казват, че истинската същност на хората се разкрива, когато са на път. Пътуването е приключение, което може да събира странници, но и да подложи на изпитание всяко приятелство. Дванадесет микро и макро инфлуенсъри от 4 държави поеха този риск, като събраха куфарите и се впуснаха в 10 дневно приключение с непознати в Европа, наречено Cohesion Story Quest.

Разбира се в цялата история има намесени няколко много свежи български лица като рали пилота Данаил Русев от YouTube канала Balkan Drive, продуцентът на проекта Мартин Негрев и Милена Джоргова, която също се присъединява към семейството на Balkan Drive през новия сезон на онлайн предаването. Останалите идват с първия полет от Полша, Нидерландия и Португалия.

Cohesion Story Quest

Този проект цели да подобри комуникацията на Кохезионната политика на ЕС, като използва нестандартни и иновативни методи и канали за комуникация, които включват работа с нано, микро и макро инфлуенсъри, създаване и разпространение на автентично съдържание в дигитална среда. 

Кохезионният фонд е на стойност 392 млн. евро, а участниците успяха да посетят 14 проекта, финансирани от кохезионния фонд, реализирани в 16 града от 4 държави. Инфлуенсърите изминаха 6 279 километра, за да видят, проучат и разкажат историите на промяната. С общ брой от 660 000 последователи в различните социални мрежи от Instagram до TikTok, те успяха да покажат разнообразните проблеми и решения в 4 на пръв поглед тотално различни държави. 

Точно поради тази причина пътуването стартира в България, която е исторически в топ 10 на бенефициентите на финансиране от Кохезионната политика.

Първата спирка на дванайсетте инфлуенсъри, наречени още Cohesion Tribe, е в училището „Темелко Ненков” в Перник, където кауза е всеки един от учениците да се дипломира. По думи на директора на училището Марин Никодимов, това ромските деца да останат в училище не може да бъде постигнато само с учебни предмети като  математика и литература, затова изкуството е от жизненоважно значение.

"За нас беше много интеерсно как чужденците виждат България, защото осъзнахме, че това как я възприемат има голямо значение от какви държави и култури идват самите те", казва Данаил Русев, за bTV Бизнес Новините.

Следващата спирка е Полша. Със средства от кохезионния фонд на ЕС там са завършени 3 метростанции по едно и също време, което помага за свързването на източната със западната част на града, благодарение на което автомобилният трафик намалява значително. Всяка станция под земята е свързана с нещо разпознаваемо, което се намира на повърхността над нея. Благодарение на емблематичните неонови надписи пътниците знаят къде се намират.

В Нидерландия Tribe-ът се изправя лице в лице срещу проблемите в модната индустрия и борбата местните производители да работят повече за кръгова икономика.

„Исках да променя нещо в модната индустрия. Предизвикателство пред нас е да направим тъканите по-екологични и по-устойчиви. Обикновено процесът на производство генерира много отпадъци, и платовете се изпращат по целия свят. Затова работим с местни производители и се стремим към кръгова икономика.“ сподели основателят на Enschede Textielstad в Холандия, Анамик Костер.

Последната спирка отвежда групата инфлуенсъри близо до океана в страната на мореплавателите – Португалия. Нацията на изследователи представя на групата иновативния си технологичен кампус  BLC3, Oliveira do Hospital, чиято средна възраст на служителите е 29 години.

"Чувствахме се като рок звезди и дълго време след като се върнах, ме държеше добрата емоция", разказва като заключение за преживяването си Данаил пред екипа ни.

И това са само част от историите, които инфлуенсърите ще разкажат, защото тяхното приключение продължава.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст