Зеленият преход: Българският форум, който развълнува COP29
В Green Transition Forum в българския павилион на COP29 се преплитат глобални проблеми и български успехи
Къде е най-доброто и най-лошото качество на пътя?
Пътната инфраструктура е един от ключовите фактори за икономическото развитие на регионите, като тя улеснява движението на хора и стоки, привлича инвестиции и повишава качеството на живот. В България състоянието на пътната мрежа варира значително между областите. През 2024 година някои региони изпъкват с високото качество на своите пътища, докато други остават с предизвикателства в тази сфера. Ето кои са лидерите в инфраструктурата в България според изследването на Регионални профили 2024.
Лидери по качество на пътната настилка
Област Благоевград е сред лидерите по отношение на пътната инфраструктура. Въпреки че се намира в периферията на страната и разполага с обширни планински територии, 66% от пътната настилка в областта е в добро състояние. Това е значително над средното за страната ниво от 40%. Основен фактор за този успех е вниманието към поддръжката на съществуващата мрежа, въпреки относително ниската гъстота на пътищата в региона. Единствено област Сливен успява да изпревари Благоевград по този показател.
София (област)
Област София също разполага с добре развита пътна инфраструктура. Гъстотата на пътната и железопътната мрежа е по-висока от средната за страната, а делът на автомагистралите и първокласните пътища е вторият най-висок (след този в област Шумен) с 31% при 19% средно за страната. Същевременно обаче качеството на пътищата продължава да е сравнително ниско с едва 32% от пътната настилка в добро състояние при 40% в страната през 2023 година.
Черноморските области
Областите Бургас и Варна също демонстрират високо ниво на развитие на пътната инфраструктура. В Бургас делът на автомагистралите и първокласните пътища е висок (26% при 19% в страната), но качеството на пътната настилка остава ниско (30% в добро състояние при 40% в страната).
Във Варна гъстотата на пътната и на железопътната мрежа е висока. Значителен е и делът на автомагистралите и първокласните пътища – 28%. Качеството на пътната настилка се задържа високо и през 2023 година. В добро състояние са 56% от пътищата в областта (при 40% в страната).
Предизвикателствата пред изоставащите региони
Области като Видин и Монтана, които продължават да страдат от недостатъчно инвестиции в пътната мрежа. Във Видин качеството на пътната настилка се подобрява, но и то остава на сравнително ниско ниво – 37% от пътищата в областта са в добро състояние при 40% в страната през 2023 година.
Значението на инвестициите в инфраструктурата
Доброто състояние на пътната инфраструктура е резултат от последователни инвестиции и добре планирани проекти. Пътната инфраструктура в България е силно поляризирана – някои области, като Благоевград и София (област), се открояват с отлично качество на пътищата, докато други остават с недостатъчно развитие.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
В Green Transition Forum в българския павилион на COP29 се преплитат глобални проблеми и български успехи
Кой е собственикът на новия конкурент на X ?
Най-високата известна чистота на злато е проба 999,999