Евробарометър: Близо 50% от българите се притесняват от замърсяването на околната среда

БГ Бизнес

Хората между 18 и 30 години са склонни да избират продукти на компании, които имат ESG политики

Близо 50% от българските потребители изразяват своето притеснение от растящите количества на отпадъците, показва проучване на Евробарометър относно нагласите на европейските граждани спрямо околната среда. За 43% от анкетираните потребители в България измененията в климата са обезпокоителни, в сравнение с 53% за потребителите от други страни в Европейския съюз. 

Цели 83% от анкетираните българи смятат, че бизнесът трябва да прави повече за опазването на природата, а 78% посочват, че правителството и държавата не са достатъчно активни в това отношение.
 
Снимка: Евробарометър/ Unated Partners
Анкетираните са единодушни, че са необходими и действия от страна на самите граждани (78%), както и от страна на местната власт и институциите (72%). 60% смятат, че мерките трябва да се предприемат съвместно от всички страни-членки на ЕС.Сред действията, които българите посочват като наложителни за справяне със замърсяването на околната среда, са въвеждането на по-строги глоби за нарушителите (36%); по-строго законодателство; по-високи данъци и промяна в начина, по който потребяваме и консумираме продуктите (30%).
Замърсяването е едно от основните предизвикателства в световен мащаб, включително в България.
 
Хората често изхвърлят боклуците не на обозначените за целта места, а там, където им е удобно, без да се замислят за отпечатъка, който оставят след себе си. Така например, за разграждането на една сламка трябва да минат 200 години, а за найлоновите торбички – двойно повече. Пластмасовите бутилки се разграждат за 450 години. Истинският шампион е стъклената бутилка, която не се разгражда по естествен път –  за целта ще са й необходими над 1 000 000 години! 
 
От друга страна, грижата за природата и екологичните каузи стават все по-важни за потребителите, особено за младите хора между 18 и 30 години. Те вече са склонни да избират продукти на компании, които имат ESG политики, както и лично да се включват в инициативи в полза на обществото. Това води до формиране на съзнание, което би спомогнало за по-високата ангажираност на гражданите с екологичните теми.
 
През последните години, редица зелени инициативи се провеждат в градска среда, но опазването на уникалните природни и животински видове е особено важно в планината и сред природата. Планините са едно от най-големите богатства на България, които трябва да бъдат опазвани чисти, за да съхранят красотата си в бъдеще.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст