БНБ пуска в обращение сребърна възпоменателна монета, посветена на българската гайда
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Размерът на данъка варира в зависимост от местоположението
Притежанието на домашен любимец може да донесе радост и компания, но наред с това, изисква и отговорности, включително финансова грижа. В много градове и общини в България е задължително собствениците на кучета да регистрират своите любимци и да заплащат такса, която се определя от всяка община. В тази статия ще разгледаме какви са разходите, свързани с регистрацията на домашния любимец, и защо е важно да се спазват правилата.
Какви са разходите за регистрация?
Размерът на данъка варира в зависимост от местоположението и може да е различен в отделните общини. В повечето случаи сумата за регистрация на домашен любимец (куче) е между 20 и 30 лева годишно. Например:
Важно е да се отбележи, че има различни облекчения и освобождавания от таксата. Съгласно чл. 175 ал. 2 от такса се освобождават собствениците на:
- кучета на лица с увреждания;
- служебни кучета в организациите на бюджетна издръжка;
- кучета, използвани за опитни цели;
- кучета, използвани от Българския червен кръст;
- кастрирани кучета;
- кучета, които придружават или охраняват селскостопански животни, които се отглеждат в регистриран животновъден обект;
- ловни кучета, собственост на лица, придобили право на лов по реда на Закона за лова и опазване на дивеча. Също така, съгласно чл. 39 от Закона за защита на животните не се заплаща такса за куче с поставен микрочип за първата година от неговото регистриране.
Какви са стъпките за регистрация?
Процедурата по регистрация на домашен любимец обикновено включва няколко стъпки:
Преди да регистрирате своето куче в общината, то трябва да има издаден ветеринарномедицински паспорт и да има поставен идентификационен микрочип, който от 2012г. е задължителен за всички домашни любимци - кучета, навършили 4-месечна възраст. Ако стана собственик на възрастно куче без чип сте длъжни в 7-дневен срок от придобиването да му поставя такъв.
При регистрация трябва да носите със себе си паспорта на кучето, личната карта, копие от паспорта в 2 екземпляра от началната страница, където са данните на домашния ми любимец, както и тази с направените му имунизации и манипулации до момента. Следващата стъпка е да отидете в отдел „Местни данъци и такси” към общината по постоянен адрес и да подадете Декларация за притежаване на куче. Декларацията се попълва на място и в нея се посочват личните данни, породата на кучето и кога е придобито. Ако налице са обстоятелства за освобождаване от годишна такса се посочват.
След като декларацията ми бъде приета, получавам входящ номер, с който на касата в общината се заплаща годишна такса от 24 лева (за Столична община) за притежаване на куче. Получава се квитанция за платената такса, която тлрябва да се запази.
Какво се случва при неспазване на закона?
Неспазването на изискването за регистрация може да доведе до глоби, които варират в зависимост от общината. В Столична община, например, глобата за нерегистрирано куче е около 200 лева.
На гърба на монетата е изобразено стилизирано изображение на двама гайдари
Колко харчат пушачите на година за цигари
За китайските бизнесмени е много необичайно да отправят публични нападки към правителството