Драстичен ръст на вносния ток и бум на соларните инсталации, отчитат от бранша
Най-големи количества електричество са влезли у нас през Румъния
Размерът на данъка варира в зависимост от местоположението
Притежанието на домашен любимец може да донесе радост и компания, но наред с това, изисква и отговорности, включително финансова грижа. В много градове и общини в България е задължително собствениците на кучета да регистрират своите любимци и да заплащат такса, която се определя от всяка община. В тази статия ще разгледаме какви са разходите, свързани с регистрацията на домашния любимец, и защо е важно да се спазват правилата.
Какви са разходите за регистрация?
Размерът на данъка варира в зависимост от местоположението и може да е различен в отделните общини. В повечето случаи сумата за регистрация на домашен любимец (куче) е между 20 и 30 лева годишно. Например:
Важно е да се отбележи, че има различни облекчения и освобождавания от таксата. Съгласно чл. 175 ал. 2 от такса се освобождават собствениците на:
- кучета на лица с увреждания;
- служебни кучета в организациите на бюджетна издръжка;
- кучета, използвани за опитни цели;
- кучета, използвани от Българския червен кръст;
- кастрирани кучета;
- кучета, които придружават или охраняват селскостопански животни, които се отглеждат в регистриран животновъден обект;
- ловни кучета, собственост на лица, придобили право на лов по реда на Закона за лова и опазване на дивеча. Също така, съгласно чл. 39 от Закона за защита на животните не се заплаща такса за куче с поставен микрочип за първата година от неговото регистриране.
Какви са стъпките за регистрация?
Процедурата по регистрация на домашен любимец обикновено включва няколко стъпки:
Преди да регистрирате своето куче в общината, то трябва да има издаден ветеринарномедицински паспорт и да има поставен идентификационен микрочип, който от 2012г. е задължителен за всички домашни любимци - кучета, навършили 4-месечна възраст. Ако стана собственик на възрастно куче без чип сте длъжни в 7-дневен срок от придобиването да му поставя такъв.
При регистрация трябва да носите със себе си паспорта на кучето, личната карта, копие от паспорта в 2 екземпляра от началната страница, където са данните на домашния ми любимец, както и тази с направените му имунизации и манипулации до момента. Следващата стъпка е да отидете в отдел „Местни данъци и такси” към общината по постоянен адрес и да подадете Декларация за притежаване на куче. Декларацията се попълва на място и в нея се посочват личните данни, породата на кучето и кога е придобито. Ако налице са обстоятелства за освобождаване от годишна такса се посочват.
След като декларацията ми бъде приета, получавам входящ номер, с който на касата в общината се заплаща годишна такса от 24 лева (за Столична община) за притежаване на куче. Получава се квитанция за платената такса, която тлрябва да се запази.
Най-големи количества електричество са влезли у нас през Румъния
Там съхраняват природен газ общо 12 компании – 7 български и 5 международни
В проекта за бюджет е заложено връщане на ставката на ДДС от 20 % върху хляба и за дейността на ресторантьорите