1 USD
1.72214 BGN
Петрол
67 $/барел
Bitcoin
$94,908.0

33% от хотелиерите у нас вдигат цените за летния сезон

БГ Бизнес

Какво да очакваме от цените и туризма по българското Черноморие

Около една трета от хотелите по българското Черноморие ще вдигнат цените за летния сезон, и то с умерени 10%. Още една четвърт от тях дори няма да коригират тарифите си. Това съобщи в ефира на БНР Георги Дучев, изпълнителен директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели.

Може да се наблюдава увеличение до 20-30% в отделни случаи, но само при обекти, които не са променяли цените си през последните години. По негови думи това ще по-скоро изключение от правилото.

Ръст на ключови пазари

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Голяма част от записванията за летните пакети вече са факт като очакванията за сезона са оптимистични, особено на фона на засиления интерес от Германия. Германия е традиционно силен пазар за българския туризъм. Допълнително предимство е увеличеният брой самолетни седалки по основните маршрути.

Изненади се очакват и от северната ни съседка Румъния. Благодарение на влизането в Шенгенското пространство по въздушна и морска граница, достъпът на румънски туристи ще бъде още по-лесен.

Качеството има цена

Въпреки умерените увеличения, Дучев предупреди, че туристите не бива да очакват високо качество на ниска цена: 

"Ако някой мисли, че може да получи високо качество на ниска цена, това няма как да се случи. На всички големи туристически пазари има значителен проблем с привличането на работна ръка. Когато искаш да платиш добре на хората, няма как да го направиш, ако имаш ниски цени.“

Трудности с намирането на квалифицирани кадри продължават. Най-търсени са камериерки, следвани от рецепционисти, бармани, готвачи и сервитьори. Заплатите в сектора растат, а към тях се добавя и т.нар. „социален пакет“ – транспорт, храна и настаняване.

България срещу Гърция: кой печели туристите? 

След COVID-19 Гърция направи рязък скок в цените, докато българските хотелиери заложиха на плавно и премерено поскъпване. Това според Дучев е предимство, защото у нас все още могат да се намерят изгодни оферти с добро качество.

"По българското Черноморие също има отлични хотели, които предлагат т.нар. ултра онклузив", добави той.

Силен старт на сезона

Началото на туристическия сезон вече дава добри сигнали. Великденските празници са донесли отлична заетост на хотелите, а очакванията за майските почивки също са високи. Хотелиерите правят всичко възможно да останат конкурентни както на пазара на услуги, така и на пазара на труда. И макар предизвикателствата да не липсват, първите индикации дават основания за оптимизъм.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук