Meta отчита значителен спад в приходите

Технологии

Компанията все повече страда от конкуренцията с TikTok.

В сряда Meta отчете втори тримесечен спад на приходите си откакто стана публична, и предупреди, че прави „значителни промени“, насочени към намаляване на разходите преди.

За трите месеца, приключили през септември, Meta (FB) отчете приходи от 27,7 милиарда долара, което е спад от 4% на годишна база и малко над очакванията на анализаторите от Wall Street. Компанията-майка на Facebook публикува първия си тримесечен спад на приходите през тримесечието през юни.

Компанията отчете нетен доход от близо 4,4 милиарда долара - по-малко от половината от сумата, която е направила през същия период на предходната година.

„Наближаваме 2023 г. с фокус върху приоритизирането и ефективността, които ще ни помогнат да се ориентираме в настоящата среда и да създадем още по-силна компания“, каза Марк Зукърбърг, основател и главен изпълнителен директор на Meta.

Търсенето на онлайн реклама намаля през последните месеци на фона на нарастващата инфлация и опасенията от задаваща се рецесия. Технологични компании като Google и Snap също отбелязаха удари в приходите си от реклами. Финансовият директор на Meta Дейвид Уенър каза по време на разговор с анализатори след доклада, че средната цена на реклама в платформите на Meta е спаднала с 18% през тримесечието.

В същото време растежът на потребителите на Meta се забавя на фона на засилената конкуренция от TikTok. Meta съобщи, че има 2,96 милиарда месечни активни потребители на основното си приложение Facebook в края на тримесечието, което е с 2% повече на годишна база. Това е по-малко от темпа на растеж от 6%, който отчете през тримесечието на миналата година. 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст