Google ще продава данни от картите си на компании, които създават соларни продукти

Технологии

От компанията се надяват да генерират 100 млн. долара през първата година

Google планира да лицензира нови набори от картографски данни на редица компании, които да ги използват за създаване на продукти за възобновяема енергия, и се надява да генерира до 100 млн. долара през първата година, научи CNBC.

Компанията планира да продава достъп до нови приложни програмни интерфейси с информация за слънчевата енергия, както и за качеството на въздуха. 

Сред новите предложения ще бъде интерфейс за слънчева енергия, който може да се използва от инсталатори на слънчева енергия като SunRun и Tesla, компании за енергийни и соларни проекти като Aurora
Solar. Google също така вижда възможности за клиенти с компании за недвижими имоти като Zillow, Redfin, хотелиерски компании като Marriott Bonvoy, както и компании за комунални услуги като PG&E

Някои от данните ще идват от пилотен проект с потребителска насоченост, наречен Project Sunroof, калкулатор за спестяване на слънчева енергия, който първоначално стартира през 2015 г. Програмата позволява на потребителите да въведат адреса си и да получат прогнозни разходи за слънчева енергия, като например икономии от сметките за електроенергия и размера на слънчевата инсталация, от която ще се нуждаят. Проектът предлага и 3D моделиране на покривите на сградите и близките дървета въз основа на данни от Google Maps. 

Компанията планира да обяви и интерфейс за въздуха, който ще позволи на клиентите да изискват данни за качеството, като например замърсители и препоръки за здравето за определени места. Той ще включва и цифрови топлинни карти на данните и почасова информация за качеството на въздуха, както и информация за период до 30 дни назад.

Новият проект идва в момент, когато компанията се опитва да монетизира своите картографски продукти, тъй като е изправена пред натиск за генериране на приходи. Докато компанията се фокусира върху това да стане по-ефективна, тя също така инвестира в по-нови технологии като генеративен изкуствен интелект и устойчивост - пазар, от който се надява да се възползва със Solar API.

Понастоящем компанията лицензира своя картографски интерфейс за навигация на компании като Uber, която през 2019 г. заяви, че е платила на Google 58 млн. долара за три години. Приходите от карти отиват за сегмента на облачните услуги на компанията, който най-накрая стана печеливш през първото тримесечие, но имаше труден път към опитите да се конкурира с пазарните лидери Amazon и Microsoft. 

Google не разкрива колко печели бизнесът ѝ с Maps, но в исторически план това е един от най-недостатъчно монетизираните продукти на Google, заяви анализаторът на Morgan Stanley Брайън Новак пред CNBC през 2021 г. 

През юни CNBC установи, че компанията съкращава служители в приложението за отчитане на пътния трафик Waze, което придоби през 2013 г., и го обединява с екипа на Google Maps.

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст