5 лесни начина да спестите пари от гориво през зимата
Не можем да избегнем зимата, така че ето няколко начина как да спестите гориво за колата си
25 млн. жители на Шанхай се борят със загубата на доходи
Производители, включително Tesla, започнаха да се подготвят в понеделник да отворят отново своите заводи в Шанхай, тъй като най-гъсто населеният град в Китай ускорява усилията за връщане към нормалното състояние след почти триседмично спиране на COVID-19.
Спирането в града и мерките на Китай за овладяване на пандемията на други места навредиха на икономиката и разтърсиха глобалните вериги за доставки. 25-те милиона жители на Шанхай се борят със загубата на доходи, липсата на постоянни доставки на храна, разделянето на семействата и лошите условия в карантинните центрове.
Пекин заяви миналата седмица, че е изготвил "бял списък" от 666 фирми с приоритет да отворят или да продължат операциите в Шанхай. Сред тях са Tesla, Volkswagen и неговият китайски партньор SAIC Motor, както и полупроводникови и медицински фирми.
За да се подготви за рестартирането, Tesla извика работници в завода си в Шанхай, където те ще трябва да живеят на място, в съответствие с китайския процес на „управление в затворен цикъл“.
SAIC Motor заяви, че ще започне да провежда стрес тестове в понеделник на собствените си планове за възобновяване на производството, докато Volkswagen заяви, че оценява осъществимостта на възобновяване на производството в съвместното си предприятие със SAIC.
Градът има за цел да спре разпространението на COVID-19 извън карантинните зони до сряда, цитира Reuters източници в неделя, амбициозна цел, която ще позволи по-нататъшно облекчаване на блокирането.
За да постигне тази цел, се засилва тестването и прехвърлянето на положителни случаи и техните тесни контакти към изолационните центрове.
Блокирането в Шанхай и по-широките ограничения на Китай оказват влияние върху икономика номер две в света през ключовата година за президента Си Дзинпин, който се очаква да осигури трети мандат на лидерство през есента.
Данните за март, публикувани в понеделник, показват, че потреблението и заетостта са пострадали поради ограниченията на COVID-19, като икономистите прогнозират влошаване на общите икономически перспективи.
Шанхай е под натиск да изпълни китайската стратегия за елиминиране на COVID-19, която все повече се предизвиква от силно заразния вариант Omicron.
Въпреки че градът не е дал график за това как ще облекчи допълнително ограниченията след прекратяване на разпространението на общността извън карантинните зони, властите заявиха, че достигането до такова състояние е от съществено значение за прекратяването на ограниченията на движението.
Миналия месец град Шенжен отвори отново обществения транспорт и позволи на предприятията да се върнат на работа малко след достигане на подобен статут.
Но Джин Донгян, вирусолог от университета в Хонконг, каза, че ще бъде трудно за Шанхай да се увери до сряда, че никой извън централизираните карантинни съоръжения в града не е свободен от COVID-19, като се има предвид, че вирусът може да се разпространи по-бързо, отколкото Шанхай може да идентифицира инфекции с помощта на PCR тестове.
Шанхай в понеделник обяви нов кръг от ежедневни PCR и антигенни тестове за жители в "запечатани" и "контролирани" райони от понеделник до четвъртък, настоявайки за сътрудничество.
Няколко жители казаха, че те и техните съседи колективно са отказали да се присъединят към опашките за PCR тестове, някои от умора, а други от страх да не хванат COVID-19.
От 21 395 нови местни инфекции, докладвани в Шанхай за неделя, 561 са открити извън карантинните зони, което е по-малко от 722 в събота, което е трети пореден спад.
В неделя властите в Шанхай разкриха, че към 15 април само 62% от жителите над 60 години са били напълно ваксинирани и само 38% са били подложени на бустер. Китай заяви, че придържането към стратегия за "динамично освобождаване" е от съществено значение за защитата на възрастните хора.
Шанхай е извършил повече от 200 милиона PCR теста от 10 март.
Не можем да избегнем зимата, така че ето няколко начина как да спестите гориво за колата си
Дори и най-малките платформи трябва да посочат в сайта си броя на потребителите и къде им е правното седалище
Как ефективно да управлявате парите си в университета