1 USD
1.72214 BGN
Петрол
67.15 $/барел
Bitcoin
$94,411.7

Пристанищата и въздушният транспорт на САЩ пострадаха заради митата на Тръмп

Свят

Цената за достъп до американския пазар ще бъде най-високата от 30-те години на миналия век

Търговската война на Доналд Тръмп с Пекин започва да се отразява на по-широката икономика на САЩ, като операторите на пристанищата за контейнери и мениджърите от въздушен транспорт съобщават за рязък спад в превоза на стоки от Китай.

Логистични групи заявиха, че резервациите за контейнери за САЩ са спаднали рязко след въвеждането на 145% мита върху китайския внос в страната.

Пристанището на Лос Анджелис, основният маршрут за влизане на стоки от Китай, очаква планираните пристигания през седмицата, започваща на 4 май, да бъдат с една трета по-ниски от предходната година, докато операторите на въздушен транспорт също съобщават за рязък спад в резервациите, съобщава БНР.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Резервациите за стандартни 20-футови контейнери за превоз от Китай до САЩ са били с 45% по-ниски от предходната година до средата на април, според последните налични данни от услугата за проследяване на контейнери Vizion.

Джон Дентън, генерален секретар на Международната търговска камара, заяви, че сътресението в търговските потоци между Китай и САЩ отразява факта, че търговците „отлагат решенията си“, докато чакат да видят колко бързо Вашингтон и Пекин могат да постигнат споразумение за намаляване на тарифите.

Проучване сред членовете на Международната търговска камара (ICC), проведено в повече от 60 държави след обявяването на т.нар. "Ден на освобождението" (2 април) на всеобхватните тарифи от страна на Тръмп, показва очаквания, че търговията ще бъде трайно засегната, независимо от резултата от предстоящите преговори между САЩ и Китай.

Цената за достъп до американския пазар ще бъде най-високата от 30-те години на миналия век, каза генералният секретар на Международната търговска камара - Джон Дентън. Позовавайки се на базовата тарифа за всички страни от 10%, той каза, че има "почти възприемане, че 10% ще бъде минималната такса за достъп до американския пазар, каквито и други несигурности да има".

Вашингтон и Пекин показаха признаци, че започват да усещат ефектите - като и двете страни обявиха някои тарифни освобождавания през миналата седмица за важни продукти за съответните им икономики, а Тръмп прогнозира, че тарифата от 145% ще "намалее значително". Миналия петък обаче Китай заяви, че не води преговори със САЩ.

Тъй като първите контейнерни пратки от Китай, които ще бъдат обложени с тарифи, трябва да пристигнат в САЩ през следващата седмица, товарните оператори заявиха, че веригите за доставки се променят, като компаниите забавят изпращането на стоки в очакване Вашингтон и Пекин да се споразумеят за смекчаване на митата.

Американските вносители се стремят да използват натрупаните запаси, преди да внасят нови стоки от Китай, казаха ръководители в сферата на логистиката. Те също така държат стоки в складове, където могат да се съхраняват безмитно с плащане на данъци при изтегляне, или да се пренасочват към други близки страни като Канада.

Hapag-Lloyd, една от най-големите контейнерни превозни линии в света, заяви, че китайските клиенти са анулирали приблизително 30% от резервациите си извън Китай.

Спадът в обема на поръчките се е отразил на разтоварванията в Лос Анджелис, според анализаторите на данни за корабоплаването Sea-Intelligence, които съобщиха за скок в "празните плавания" (плавания без товар), при които планирани плавания от Китай са били отменени.

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM 

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

 

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук