Близо 2 млн. тухлички: В европейска столица откриха първия в света трамвай LEGO
Той е в реални размери - с дължина 11,5 метра
От 2003 г. в Русия се произвежда водка Putinka в чест на президента Владимир Путин
В Роспатент е постъпило заявление за регистрация на марката Trumpovka, под която се планира да се произвежда водка в чест на новоизбрания президент на САЩ Доналд Тръмп, съобщава The Moscow Times. Тя ще се продава от RAU IT, ИТ компания от Санкт Петербург, която обслужва "Газпром", "Росатом" и "Лукойл". В заявката за търговска марка е представено и бъдещото лого: то представлява черен силует на Тръмп с червена хармоника в ръце.
От отворени източници е известно, че RAU IT разработва софтуер за бизнеса, извършва цифрова модернизация и автоматизация на предприятията, а също така е официален партньор на фирма „1С“. Миналата година приходите на компанията са били малко над 157 милиона, а нетната печалба - около 5 милиона рубли. Ръководител на RAU IT е Юрий Павлов. Той притежава 75% от акциите. Други 25% се държат от търговския директор Едуард Пржибиш.
Водката „Тръмп“ се произвежда в САЩ по споразумение с организацията „Тръмп“ от 2005 г., но през 2011 г. напуска пазара в Щатите поради слаби продажби и конфликт с „Тръмп“ заради неизплащане на лицензионни такси.
От 2003 г. в Русия се произвежда водка Putinka в чест на президента Владимир Путин. Марката е измислена от маркетинговия експерт Станислав Кауфман, който по това време работи за дистрибутора на алкохол Vinexim.
„Путин е много подобен на водка образ, да ме прощава човек, който води трезвен начин на живот“, казва той. Базираният в Москва завод „Кристал“ започва да бутилира „Путинка“ по поръчка на „Винексим“. До 2011 г. тя е сред първите три най-продавани водки в Русия. РБК установи, че както заводът, така и правата върху марката принадлежат на структури, свързани с приятелите на президента - братята Аркадий и Борис Ротенберг.
След като Дмитрий Медведев става държавен глава през 2008 г., в Русия започват да се продават водка „Володя“ и „Мечки“. Кауфман също е автор на марката. Освен това търговската марка е регистрирана в Украйна. В Русия за нея претендира друга компания - Royalty. Първоначално Роспатент отказва да регистрира търговската марка заради асоциациите с Путин и Медведев. В мотивите се посочваше, че водката под това име ще навреди на имиджа на държавата. Компанията оспорва отказа в съда, който го обявява за незаконен.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Той е в реални размери - с дължина 11,5 метра
Новината за търговската марка идва само няколко седмици след изборната победа на Тръмп
Правителството скоро ще въведе национална забрана за използване на социалните медии от деца под 16 години