Коронацията на крал Чарлз III струва на данъкоплатците 72 млн. паунда
52 % от лондончани не смятат, че коронацията трябва да се плаща от данъкоплатците
Причината е локдаунът в Китай и затворените заводи
Производителят на електрически автомобили Tesla с рязък спад в производството и продажбата на коли през второто тримесечие на 2022 г.
Продажбите са спаднали с близо 18%, до около 255 000 автомобила през второто тримесечие в сравнение с първите три месеца на годината.
Причината е локдаунът в Китай. Фабриката на компанията в Шанхай беше затворена за няколко седмици през април заради COVID блокадите в града.
Друга причина в ограничаването на производството е и проблемите с получаването на части от доставчиците. Локдаунът вероятно ще струва на Tesla производството на около 70 000 автомобила през тримесечието, смята техническият анализатор на Wedbush Securities Дан Айвс.
В изявлението на компанията се казва, че проблемите, пред които е била изправена Tesla в първите месеци на тримесечието, сега са вече са решени. От Tesla добавят, че въпреки продължаващите предизвикателства във веригата за доставки и затварянето на фабрики, този юни е бил най-силният в производство на автомобили в историята на Tesla.
Само 45% от приходите миналата година идват от продажби в САЩ, според документите на компанията. Все пак за първи път от началото на 2020 г. компанията отбеляза спад в продажбите или производството в сравнение с предходното тримесечие.
Такива видове спадове са рядкост в бързо развиващата се компания. Анализаторите, анкетирани от Refinitiv, очакваха компанията да отчете 46% увеличение на приходите през тримесечието в сравнение с преди година и 51% скок в коригирания доход.
По-скромното увеличение на продажбите на годишна база може да смекчи тези очаквания и да окаже допълнителен натиск върху цената на акциите на компанията. Акциите на Tesla са паднали с 35% досега тази година. Компанията отвори два нови завода през тримесечието, един в Германия и друг в Тексас.
52 % от лондончани не смятат, че коронацията трябва да се плаща от данъкоплатците
Дизайнът се основава на руска междуконтинентална балистична ракета
Потребители си поръчват еднакви продукти за проба и после ги връщат, което е проблем за бизнеса