Ще стане ли гръцкият туризъм жертва на успеха си?

Свят
 

Това, което с случва, може да навреди на репутацията на Гърция

Тъй като гръцката туристическа индустрия продължава да чупи рекорди по пристигания и приходи тази година, това предизвика въпроси дали настоящото устройство и инфраструктурата могат да се справят.

Въпреки че успяват да привлекат и посетители с високи доходи, най-популярните острови все още са препълнени с туристи със средни такива. В същото време, алтернативните дестинации се трансформират с плътното застрояване и търсенето на повече VIP услуги. По склоновете на островите никнат луксозни летни резиденции, които дори и да имат басейни, може да не са свързани с централна канализация, казва "Катермерини". 

Снимка: istockphoto.com

Международните пътници през юли на 14-те най-големи регионални летища в Гърция са 5,127 милиона в сравнение с 4,49 милиона през съответния месец на 2019 г. Цифрите са нов рекорд за пристигащите на тези летища и представляват 13,9% увеличение в сравнение с регистрираните рекордни нива през същия месец на 2019 г.

Снимка: istockphoto.com

Освен това ранните данни от август вече показват, че нарастването на входящия туризъм ескалира. Показателно е, че пристиганията на югоизточните острови в Егейско море през първата седмица на август са се увеличили със 17% в сравнение със същия период на 2019 г. Тъй като чуждестранните туристи наводняват популярните острови, много гърци и чужденци се насочват към алтернативни дестинации като Наксос или Тинос, както и Епир на континента.

Гръцката туристическа институция и правителствени служители изчисляват, че приходите от входящ туризъм могат да достигнат 20 млрд. евро тази година в сравнение с 18,2 млрд. евро през 2019 г. Това ще се превърне в допълнителни фискални приходи от 2,5 млрд. евро от първоначално предвидените в бюджета приходи от 15 милиарда евро.

Въпреки това, наред с увеличените приходи, има непреодолими въпроси относно устойчивостта.

Като се има предвид пословичното спазване на гръцките правила, липсата на инфраструктура, множество други проблеми в някога девствени райони, липсата на места за паркиране и неконтролираният брой частни превозни средства на островите, които просто не могат да ги поемат, лесно е да се види, че без стратегически планиране гръцкият туризъм ще стане жертва на своя успех.

Това означава, че нивото на удовлетвореност на посетителите ще започне да пада, което в крайна сметка ще навреди на репутацията на Гърция. Пример за това са изображенията от претъпкани автобуси на Парос, които в момента обикалят социалните медии.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст