
Ще стане ли гръцкият туризъм жертва на успеха си?

Това, което с случва, може да навреди на репутацията на Гърция
Тъй като гръцката туристическа индустрия продължава да чупи рекорди по пристигания и приходи тази година, това предизвика въпроси дали настоящото устройство и инфраструктурата могат да се справят.
Въпреки че успяват да привлекат и посетители с високи доходи, най-популярните острови все още са препълнени с туристи със средни такива. В същото време, алтернативните дестинации се трансформират с плътното застрояване и търсенето на повече VIP услуги. По склоновете на островите никнат луксозни летни резиденции, които дори и да имат басейни, може да не са свързани с централна канализация, казва "Катермерини".
Международните пътници през юли на 14-те най-големи регионални летища в Гърция са 5,127 милиона в сравнение с 4,49 милиона през съответния месец на 2019 г. Цифрите са нов рекорд за пристигащите на тези летища и представляват 13,9% увеличение в сравнение с регистрираните рекордни нива през същия месец на 2019 г.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Освен това ранните данни от август вече показват, че нарастването на входящия туризъм ескалира. Показателно е, че пристиганията на югоизточните острови в Егейско море през първата седмица на август са се увеличили със 17% в сравнение със същия период на 2019 г. Тъй като чуждестранните туристи наводняват популярните острови, много гърци и чужденци се насочват към алтернативни дестинации като Наксос или Тинос, както и Епир на континента.
Гръцката туристическа институция и правителствени служители изчисляват, че приходите от входящ туризъм могат да достигнат 20 млрд. евро тази година в сравнение с 18,2 млрд. евро през 2019 г. Това ще се превърне в допълнителни фискални приходи от 2,5 млрд. евро от първоначално предвидените в бюджета приходи от 15 милиарда евро.
Въпреки това, наред с увеличените приходи, има непреодолими въпроси относно устойчивостта.
Като се има предвид пословичното спазване на гръцките правила, липсата на инфраструктура, множество други проблеми в някога девствени райони, липсата на места за паркиране и неконтролираният брой частни превозни средства на островите, които просто не могат да ги поемат, лесно е да се види, че без стратегически планиране гръцкият туризъм ще стане жертва на своя успех.
Това означава, че нивото на удовлетвореност на посетителите ще започне да пада, което в крайна сметка ще навреди на репутацията на Гърция. Пример за това са изображенията от претъпкани автобуси на Парос, които в момента обикалят социалните медии.