1 USD
1.81297 BGN
Петрол
74.49 $/барел
Bitcoin
$84,676.2

Къде по света хората харчат най-много за онлайн пазаруване?

Свят

Кои са лидерите в онлайн пазаруването?

Онлайн платформите като Mercado, eBay, Vinted и Depop предлагат разнообразие от стоки на изключително конкурентни цени и миналата година бяха отговорни за около 35% от всички поръчки за дигитално пазаруване в световен мащаб, според данни на Statista, цитирано от Euronews.

Как се разпределя пазарният дял?

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Снимка: iStock

На второ място в класацията са супермаркетите и онлайн доставчиците на храни с дял от 15%, следвани от директните сайтове за достъп до потребителите (DTC) като Nike и Adidas, които държат 14%. Онлайн платформите на компании като John Lewis, Boohoo и Argos формират 13%, докато покупките в социални приложения, включително в рамките на игри, съставляват 5%. Приложенията за доставка, като Uber Eats и Deliveroo, също държат 5%.

Проучването обхваща държави, избрани въз основа на броя на онлайн купувачите, размера на пазара за електронна търговия и предпочитанията за пазаруване, сред други показатели.

Къде хората харчат най-много за онлайн пазаруване?

 

Дания води по онлайн разходи

 

Дания заема водеща позиция, като потребителите харчат средно около 3155,3 евро на човек годишно. Обувките и дрехите съставляват значителна част от тези разходи, като близо 90% от датчаните на възраст между 20 и 39 години предпочитат онлайн пазаруването. Популярни са и градинските принадлежности и мебелите. Развитият сектор на електронната търговия и водещото място на мобилното пазаруване обясняват тези данни. Глобалните сайтове като eBay и Amazon, както и обичаните европейски платформи като Zalando и Bilka, имат стабилно присъствие на датския пазар.

Инфлуенсърите и защитата на потребителите

Продуктите, препоръчани от инфлуенсъри в социалните мрежи като YouTube, Facebook и Instagram, са изключително популярни в Дания. Освен това, купувачите са добре защитени при покупки от електронната търговия, което повишава доверието им и води до по-големи разходи.

 

САЩ – втора позиция по разходи

 

Снимка: iStock

САЩ заемат второто място с 92% от потребителите, които редовно пазаруват онлайн, и средни разходи от 3120,8 евро на човек годишно. Потребителите на възраст между 25 и 34 години предпочитат основно електроника и модни стоки.

Схемите „Купи сега, плати по-късно“

Популярността на схемите „купувай сега, плащай по-късно“ и кредитните карти обясняват тази тенденция. Тези съоръжения улесняват покупките, като позволяват на потребителите да придобиват повече продукти по-бързо и по-често. Но липсата на споделяне на данни за дълговете с финансови агенции затруднява банките да преценяват платежоспособността на кредитополучателите, което може да доведе до неизпълнение на задълженията.

 

Южна Корея – на трето място по разходи

 

Снимка: iStock

Южна Корея също е сред лидерите, като потребителите харчат средно около 2792 евро годишно. Около 96% от населението редовно пазарува онлайн, като храните и напитките, както и дрехите, са предпочитани сред потребителите на възраст между 20 и 40 години.

 

Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN

Съдържанието е информативно и не представлява консултация, препоръка или съвет за вземане на инвестиционно решение.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Виж всички предложения от брошурата тук