Къде по света хората харчат най-много за онлайн пазаруване?

Свят

Кои са лидерите в онлайн пазаруването?

 

Онлайн платформите като Mercado, eBay, Vinted и Depop предлагат разнообразие от стоки на изключително конкурентни цени и миналата година бяха отговорни за около 35% от всички поръчки за дигитално пазаруване в световен мащаб, според данни на Statista, цитирано от Euronews.

Как се разпределя пазарният дял?

Снимка: iStock

На второ място в класацията са супермаркетите и онлайн доставчиците на храни с дял от 15%, следвани от директните сайтове за достъп до потребителите (DTC) като Nike и Adidas, които държат 14%. Онлайн платформите на компании като John Lewis, Boohoo и Argos формират 13%, докато покупките в социални приложения, включително в рамките на игри, съставляват 5%. Приложенията за доставка, като Uber Eats и Deliveroo, също държат 5%.

Проучването обхваща държави, избрани въз основа на броя на онлайн купувачите, размера на пазара за електронна търговия и предпочитанията за пазаруване, сред други показатели.

Къде хората харчат най-много за онлайн пазаруване?

 

Дания води по онлайн разходи

 

Дания заема водеща позиция, като потребителите харчат средно около 3155,3 евро на човек годишно. Обувките и дрехите съставляват значителна част от тези разходи, като близо 90% от датчаните на възраст между 20 и 39 години предпочитат онлайн пазаруването. Популярни са и градинските принадлежности и мебелите. Развитият сектор на електронната търговия и водещото място на мобилното пазаруване обясняват тези данни. Глобалните сайтове като eBay и Amazon, както и обичаните европейски платформи като Zalando и Bilka, имат стабилно присъствие на датския пазар.

Инфлуенсърите и защитата на потребителите

Продуктите, препоръчани от инфлуенсъри в социалните мрежи като YouTube, Facebook и Instagram, са изключително популярни в Дания. Освен това, купувачите са добре защитени при покупки от електронната търговия, което повишава доверието им и води до по-големи разходи.

 

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст