Изпълнителният директор на LinkedIn - разочарован от спада в рекламните умения

Свят
 

При приоритизиране на уменията за технологии и данни за сметка на творческите, секторът е загубил повече таланти, отколкото е спечелил в сравнение с други индустрии, казва Раян Рослански

Делът на творческите умения в рекламната индустрия е намалял със 17% през последните пет години, каза изпълнителният директор на LinkedIn Раян Рослански в реч на годишния творчески фестивал Cannes Lions във Франция.

При приоритизиране на уменията за технологии и данни - за сметка на творческите, секторът е загубил повече таланти, отколкото е спечелил в сравнение с други индустрии.

Снимка: Linkedin

Рекламната индустрия е загубила 5,5% повече хора, отколкото е спечелила през последните пет години, докато технологичната индустрия е спечелила 23% повече хора, отколкото е загубила през този период от време.

По подобен начин има спад и от 32% в дела на творческите умения, като дизайн, креативна стратегия и брандиране, през това време в рекламната индустрия, в сравнение с 47% увеличение на техническите умения, като програмиране.

„​В рекламната индустрия през 2015 г. за всяка наета творческа позиция има един нает на техническа позиция. През 2021 г. за всяка наета творческа позиция са наети 1,25 технически позиции“, каза той.

Докато някои търговци виждат тази еволюция като естествен отговор на дигитализацията на бизнеса и живота, Рослански каза, че прекомерното индексиране на технологичните умения, рекламният сектор ще продължи да губи от поглед важни бизнес възможности.

По-конкретно, каза той, най-важната бизнес възможност за рекламната индустрия е да обслужва по-добре бързо нарастваща подгрупа от B2B (business-to-business) компаниите, които се нуждаят от креативност, за да направят своите марки толкова адекватни на пазара, колкото някои от най-известните потребителски компании, като Nike и Coca-Cola.

„За рекламната индустрия тези нововъзникващи категории B2B или компании са мястото, откъдето ще дойде следващото поколение трансформационен растеж“, каза Рослански, отбелязвайки, че от десетте най-успешни технологични IPO миналата година, "всички до един са били чист B2B бизнес."

Най-големите марки днес, каза той, "вече са толкова големи, че е трудно да се подобри обещанието, което дават", което ограничава възможностите за растеж на рекламния сектор.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст