
На този остров няма коли, а на всеки жител се пада по един кон
Както казват местните: "Тук конят е цар!"
Тя не желае проектът да бъде финансиран от семейството й
Модната индустрия е вторият по големина източник на парникови газове и замърсители на околната среда в света — веднага след петролната и газовата индустрия. Тя е също така свързана с огромно количество отпадъци и свръхпроизводство, като вече е създала достатъчно облекло, за да облече следващите шест поколения.
Сега обаче две наскоро завършили "Станфорд" студентки са решени да се опитват да направят модата по-устойчива, като подобрят пазаруването на дрехи втора употреба.
Фийби Гейтс - дъщерята на Бил Гейтс - и София Киани пуснаха Phia — приложение и уеб инструмент, който събира на едно място опции за пазаруване на дрехи втора употреба и нови артикули от различни онлайн източници.
„Това е като Google Flights, но за мода. Phia ти намира най-добрата цена с едно кликване… и ти позволява много лесно да сравняваш цените“, каза Киани.
Това не е първото постижение на двете момичета. Киани е основател на най-голямата младежка организация за климата в света — Climate Cardinals, и е най-младият съветник към Организацията на обединените нации. Гейтс е била стажантка в British Vogue и вече е разпознаваем глас в защита на репродуктивните права, изнасяйки речи на събития като Global Citizen. Тя също е носител на приза „Шампион на годината“ на Reproductive Freedom for All за миналата година.
Двете споделят, че сега за тях Phia е основен приоритет и целта им не е само да променят начина, по който хората пазаруват, а и да бъдат по-прозрачни относно преживяването да си млад предприемач.
В началото на април те стартираха и подкаста The Burnouts в мрежата Unwell Network на Алекс Купър (основател на подкаста Call Her Daddy), в който разказват за своя път в предприемачеството.
Докато подкастът разкрива предизвикателствата и реалността на създаването на нещо ново, той също така е пуснат на платформа с над 34 милиона слушатели — много от които са млади жени, част от целевата аудитория на Phia. Да говорят за себе си се оказва отлична реклама за модното приложение.
„Много ключов елемент от маркетинга е този растеж, воден от самите основатели, и свалянето на завесата, за да покажем какво е всъщност да си предприемач и да учиш в движение“, коментира Гейтс.
Макар че Гейтс е горда със семейството си, тя подчертава, че е фокусирана върху това да изгради собствено име в технологичния свят — и е много по-склонна да говори за своята работа, отколкото за тази на близките си.
Дъщерята на Бил Гейтс отбеляза, че когато са набирали средства за Phia, тя не се е обърнала за помощ към родителите си (списъкът на инвеститорите е поверителен, но е ясно, че Крис Дженър е сред тях).
„Не искаме това да е проект, финансиран от семейството ми — искаме да бъде истинска компания. Това е много важно за нас… въпреки че имам огромни привилегии, идвайки от такова семейство, става въпрос за продукт, който трябва да се докаже сам.“, заяви Гейтс.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте businessnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте businessnovinite.bg в LINKEDIN
Както казват местните: "Тук конят е цар!"
Ето коя е страната
Кой ще наследи „Оракула от Омаха''?