Бизнес за 20 млрд. долара: Защо подкастите са толкова успешни?

Свят

Приблизителната глобална аудитория е 400 милиона души

Подкастите, непозната дума и средство за информация допреди 20 години, сега имат приблизителна глобална аудитория от 400 милиона и се очаква пазарът да бъде оценен на над 20 млрд. долара до края на годината, пише "Катимерини". 

Подкастите се отличават с небрежното темпо на интервютата или монолозите, често озвучени с музика, и се използват от всеки, който иска да предаде съобщение или просто да сподели произволните си мисли по някакъв въпрос. Както при всяка платформа за излъчване, тя се оказа полезна за политиците за прокарване на техните послания или обявяване на техните смели планове за реформи.

Вече добре познати преди пандемията Covid-19, подкастите наистина процъфтяваха през този период на принудителната изолация. След пандемията интересът към подкастите не е намалял; пазарът за тях се разширява с бързи темпове, което доказва, че услуга, подобна на радиото, но по-гъвкава, е много търсена. 

Според Grand View Research глобалният пазар на подкасти ще расте с над 20% годишно, поне до 2030 г., когато стойността му ще надхвърли 100 млрд. долара. Северна Америка има 40% дял на пазара, като Amazon, Αpple, iHeartMedia, Pandora и Spotify доминират. Интервютата заемат най-много време в подкастите, около 30%.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст