1 USD
1.82447 BGN
Петрол
Bitcoin
$64,461.2

AliExpress е обект на разследване на ЕС - каква е причината?

Свят

Това е трета компания, обект на проверка, след X и TikTok

AliExpress може да се сблъска с голяма глоба, след като Европейската комисия започна разследване на разпространението на потенциално незаконни и порнографски материали - третата подобна проверка след платформите за социални медии X и TikTok. 

Съгласно новоприетия Закон на ЕС за цифровите услуги (DSA) AliExpress е определена като много голяма онлайн платформа (VLOP) и заедно с още 15 технологични компании трябва да направи повече за справяне с незаконното и вредно съдържание.

През ноември изпълнителният орган на ЕС изпрати искане за информация до AliExpress.
Служители на Комисията заявиха пред репортери, че са загрижени за потенциалното разпространение на незаконни продукти като фалшиви лекарства, несъответстващи на изискванията храни и неефективни хранителни добавки в AliExpress, както и за липсата на ефективни мерки за справяне с тях. 

Те също така проучват възможни скрити връзки, където несъответстващите на изискванията продукти могат да бъдат продавани по непрозрачен за потребителите начин, както и ролята на инфлуенсърите в тази област.

"На този етап все още не сме установили, че AliExpress не отговаря на изискванията. Просто подозираме, че имаме елементи, с които те не са в съответствие. Това не е констатация на нарушение", заяви един от служителите. 

AliExpress, която рискува да бъде глобена в размер до 6% от глобалния си годишен оборот, заяви, че спазва всички приложими правила и разпоредби на пазарите, на които оперира.
"...работихме и ще продължим да работим със съответните органи, за да се уверим, че спазваме приложимите стандарти и ще продължим да гарантираме, че ще можем да изпълним изискванията на DSA", заяви компанията.

"AliExpress се ангажира да създаде безопасен и съвместим пазар за всички потребители."

Комисията също така изпрати искания за информация до Bing на Microsoft, Google Search, Meta Platforms, Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok на ByteDance и X на Илон Мъск във връзка с използването на генеративен изкуствен интелект. 

Служителите на Комисията заявиха, че искат да знаят дали компаниите извършват оценки на риска и дали разполагат с мерки за намаляване на риска за справяне с потенциално вредно съдържание с генеративен изкуствен интелект.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии