
Синът на Шварценегер стартира бизнес, обмисля да се откаже от актьорството
Родителите на Шварценегер му отпускат заем от около 50 000 долара, за да инвестира
Вече не сме в челните позиции в Европа, но сме в първите 10
България още преди години излезе от челната тройка в ЕС по дял на хората, живеещи в собствен дом. Новите данни на Евростат за жилищния фонд - за 2023 г., показват, че у нас цели 13.9% от населението вече живеят под наем.
Преди 11-12 години години 96% от българите обитаваха собствена къща или апартамент и само 4% бяха наематели, пише "Сега". Тогава с Румъния държахме първите две места в Европейския съюз по жилищна собственост. И докато за северната ни съседка през годините промени почти не са настъпили - тя е №1 с 95.5% обитаващи собствено жилище, България слезе чак на седмо място с 86.1 процента. Преди нас са Словакия, Хърватия, Унгария, Полша и Литва. Плътно след нас са също страни от Източна Европа.
България беше седма и в проучването на Евростат, публикувано миналата година. Прави впечатление обаче, че процентът на обитаващите собствен дом в новата класация леко се е покачил - от 85 на 86.1 на сто, и съответно делът на наемателите е спаднал от 15 на 13.9 на сто. Това е донякъде изненадващо, защото цените на имотите у нас скочиха много.
В същото време обаче и доходите в доста сектори пораснаха, а пък ипотечните кредити остават безпрецедентно евтини и България дори е с едни от най-ниските лихви по жилищни заеми в цяла Европа.
Наемите също не спират да растат и вероятно много хора преценяват, че е по-добре да вземат кредит, да си купят апартамент/къща и да плащат всеки месец вноска на банката за своя дом вместо наем на хазаина.
В Западна Европа делът на наемателите по традиция е значителен. А Германия е рекордьор в това отношение - тя е единствената страна в ЕС, в която над половината от населението живее под наем.
Средно в целия Евросъюз 69.2% от хората живеят в собствен имот, а 30.1% са наематели, посочва Евростат.
Родителите на Шварценегер му отпускат заем от около 50 000 долара, за да инвестира
Всяка от тях ухае на различна съставка
Компанията планира да увеличи броя им до 200 в рамките на две години