В каква валута ще са промоциите в магазина, когато приемем еврото и как ще се връща ресто?
Кога левът ще престане да бъде средство за плащане?
Генералният мениджър на Центъра за споделени услуги и дигитални технологии на KBC Груп споделя, че търсенето на IT кадри е високо, което създава нужда от развитие на предлагането
Получаването на това отличие от Министерството по иновациите и растежа е стратегическо за развитието на KBC Group. Инвестицията, която реализираме, спомага за наемането на над 300 души - високотехнологични специалисти, които са част от динамичните процеси, случващи се в банковия и застрахователен сектор.
Когато открихме KBC Global Services във Варна бяхме наясно, че той ще бъде двигателят зад белгийската част от бизнеса на групата. Сам по себе си, той е първият по рода подобен дигитален център на компанията, а основната му цел е да развива иновации чрез изпълнение на различни проекти, които подкрепят трансформация на банковите и застрахователни дружества на KBC Group.
Ние самите като инвеститор и част от голяма група сме щастливи от постигнатото дотук, а още много нови проекти предстоят да бъдат реализирани.
На първо място бих могъл да отбележа, че регионът разполага с добре квалифицирани кадри благодарение на образователните институции там – още когато започнахме търсенето на нашите специалисти, реализирахме стратегическо партньорство с Технически университет - Варна. Дори обособихме многофункционален кабинет за специалисти и студенти там – KBC Collab Space, който има за цел да насърчи интереса на студентите към технологиите и да осигури пространство за обмен на идеи, знания и експертиза. Същото така работим активно с Икономическия университет, както и с Висшето военноморско училище „Н. Й. Вапцаров“.
Държа да подчертая, че KBC Group предпочете Варна пред редица други градове не само в България, а и в Централна и Източна Европа. Превръщайки се в един от най-големите стратегически инвеститори, ние допринасяме за цялостното икономическо развитие на региона, осигурявайки динамична среда за развитие на младите таланти.
Предлагаме им нещо на пръв поглед просто, но изключително важно – опит. Знаем, че по-младите хора обичат динамиката и възможността да се развиват в много направления, вместо да „циклят“ на едно място. Това, може би е причината да сменят по-често работното си място.
Възползвайки се от това, ние им предлагаме възможност да развият своя опит в разнообразни проекти и то с екипи от международно ниво. Даваме им досег с технологичните иновации, ориентирани към нашите клиенти. Но освен това те придобиват и опит от самия работен процес и екипа, в който работят – той е част от динамичната общност на KBC Group.
Разбира се, налице са и други фактори, които предлагаме за служителите си – конкурентно заплащане, разнообразни придобивки, приятна и модерна офис атмосфера и пр. Всичко това е част от нашия микс, който развиваме успешно както в България, така и на другите пазари.
Осъзнаваме много добре, че IT сферата е динамична и висококонкурентна. Ето защо вече не говорим за наемане на кадри, а за развитие на пазара. Когато технологичните продукти се развиват, ще се развива и нуждата от специалисти, които да ги поддържат. Всичко е взаимносвързано. Нашата сфера на дейност е специфична, ето защо инвестираме в обучения и тренинги за нашите служители. Смея да кажа, че нивото на удовлетвореност е отлично – това е още един повод да спечелим нови кадри на наша страна.
Както споменах, KBC Global Services е двигателят на белгийската група. Услугите ни включват от писане на код на специфичния за нас Mainframe език COBOL, интеграция с други вътрешни системи, QA, работа с база данни, JAVA и пр. В момента активно работим за обновяването и усъвършенстването на въпросния COBOL – все пак банковите системи са го използвали още през 80-те години. Обучаваме нашите специалисти на този език, но едновременно с това ги учим и как да го подобрят.
Основната ни задача е да работим върху развитието на различни проекти на KBC Group. Един от тях е дигиталният персонален асистент КЕЙТ, който KBC обяви преди време. Макар и продуктът да е вече лансиран на повечето пазари (включително и на българския), съществуват множество функционалности, които бихме искали да развием и усъвършенстваме в рамките на тази услуга. Идеята е да бъдем максимално полезни на клиентите на групата. Така, например потребителите в България съвсем скоро ще могат да използват повече функционалности на КЕЙТ, които включват както застраховки и банкови услуги, така и съдействие за ежедневните задачи.
След успешното създаване и развитие на Центъра за дигитални технологии и споделени услуги във Варна, ние продължаваме да гледаме напред. Вече наехме над 800 специалисти, които работят в синергия с глобалните технологични тенденции и ги внедряват в ежедневната си работа.
Разрастването на KBC Global Services във Варна ни помогна да развием проектите си, ето защо решихме да открием и дигитален хъб в София. Желанието ни е да привлечем още повече технологични специалисти – не е тайна, че предлагането тук е значително по-голямо.
Вярваме, че ще успеем да развием потенциала на нашите хора и тук, и във Варна.
*Текстът е предоставен от KBC Group
Кога левът ще престане да бъде средство за плащане?
Под собствеността на Мъск X е активно рекламиран като алтернатива на традиционните медии
Евентуална американска собственост върху "Северен поток 2" ще осигури лост в мирните преговори с Русия, според него