България вече не е с най-нисък дълг към БВП в ЕС
Страната с най-голямо дългово бреме в ЕС през третото тримесечие са Гърция
Стойността на платформата към момента стига до 200 милиарда долара
TikTok е може би най-обсъжданата компания през последните седмици. Първо около спирането на приложението в САЩ и второ заради евентуалната й продажба. По последни новини, новият президент Доналд Тръмп е обявил, че Илън Мъск може да купи компанията, стига да иска. Така че към момента съдбата на TikTok все още не е ясна.
Интересна обаче е историята на компанията. TikTok е китайска услуга за видео хостинг в кратка форма, собственост на китайска интернет компания ByteDance. Той хоства видеоклипове, изпратени от потребители, които могат да варират в продължителност от три секунди до 60 минути.
От стартирането си TikTok се превърна в една от най-популярните социални медийни платформи в света, използвайки алгоритми за препоръки за свързване на създателите на съдържание и влиятелните лица с нови аудитории.
През април 2020 г. TikTok надмина два милиарда мобилни изтегляния по целия свят. Cloudflare класира TikTok като най-популярния уебсайт за 2021 г., изпреварвайки Google. Популярността на TikTok позволи на хитовите тенденции в храните, модата и музиката да излязат наяве и да разпространят платформата в световен мащаб.
TikTok беше подложен на щателна проверка поради нарушения на поверителността на данните, проблеми с психичното здраве, дезинформация, обидно съдържание и ролята му по време на войната Израел-Хамас. Държави са глобявали, забранявали или са се опитвали да ограничат TikTok, за да защитят децата или от съображения за сигурност.
Къде е регистрирана компанията?
TikTok Ltd е регистрирана на Каймановите острови в Карибите и е базирана както в Сингапур, така и в Лос Анджелис. Тя притежава четири дружества, които са базирани съответно в Съединените щати, Австралия (която управлява и бизнеса в Нова Зеландия), Обединеното кралство (също притежава дъщерни дружества в Европейския съюз) и Сингапур (управлява Югоизточна Азия и Индия).
Неговата компания майка, базираната в Пекин ByteDance, е собственост на основатели и китайски инвеститори, други глобални инвеститори и служители. Едно от основните вътрешни дъщерни дружества на ByteDance е собственост на китайски държавни фондове и юридически лица чрез 1% златен дял.
Историята
ByteDance стартира Douyin през септември 2016 г., първоначално под името A.me, преди да бъде ребрандиран на Douyin през декември 2016 г. Douyin е разработен за 200 дни и в рамките на една година има 100 милиона потребители, с повече от един милиард видеоклипове, гледани всеки ден.
ByteDance създаде TikTok като задгранична версия на Douyin. TikTok стартира на международния пазар през септември 2017 г.
TikTok е изтеглен над 104 милиона пъти в App Store на Apple през първата половина на 2018 г., според данни, предоставени на CNBC от Sensor Tower.
След сливането с musical.ly през август, изтеглянията се увеличиха и TikTok стана най-тегленото приложение в САЩ през октомври 2018 г.
TikTok предостави платформа за потребителите да създават съдържание не само за забавление, но и за пари. Тъй като платформата се разрасна значително през последните няколко години, тя позволи на компаниите да рекламират и бързо да достигнат до желаната демографска група чрез инфлуенсър маркетинг.
Колко струва TikTok в момента?
Оценката на TikTok варира сред анализаторите. Последните анализи показват, че платформата може да струва от 40 до 200 милиарда долара в зависимост от различни фактори, включително нейния алгоритъм. Анализаторът на Wedbush Дан Айвс спекулира, че TikTok може да бъде оценен на „доста над 100 милиарда долара“, ако алгоритъмът бъде включен, докато по-консервативна оценка го поставя на 40 до 50 милиарда долара без алгоритъм.
За разлика от тях анализаторите на Bloomberg Intelligence са прогнозирали само операциите на TikTok в САЩ между 30 и 35 милиарда долара, което отразява солидното влияние на платформата на американския пазар. Общата стойност на марката на TikTok достигна приблизително 84,2 милиарда долара през 2024 г., отбелязвайки значително увеличение спрямо предходни години.
Потребителската база на TikTok отбеляза експлозивен растеж през последните години. Към началото на 2025 г. платформата има около 2,8 милиарда месечни активни потребители в световен мащаб, с приблизително 115 милиона потребители само в Съединените щати. Това означава значително увеличение спрямо предходни години. Приложението е популярно главно сред по-младите демографски групи, като 71,2% от потребителите на TikTok Shop правят покупки, след като са прегледали продукти в своите канали.
Последвайте businessnovinite.bg в INSTAGRAM
Страната с най-голямо дългово бреме в ЕС през третото тримесечие са Гърция
Кредитите на домакинствата нарастват с 2,3 млрд. лв.
Българският град се нарежда на 6-то място сред най-натоварените градове според трафика