Бан на социалните мрежи за деца. Ще проработи ли?
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
Тази година компанията си постави за цел да намали захарта в продуктите си с до 50%
От 1965 г. основният продукт на марката Coca Cola присъства на българския пазар. Иноватори и символ на разбиранията за новото време, компанията днес произвежда 411 млн. литра напитки в България. Това става ясно от Социо-икономическия доклад на компанията в България за 2023 г.
Компанията произвежда газирани напитки, сокове, студен чай и два бранда за вода, като през 2022 г. представи за първи път иновативната тогава капачка, прикрепена към бутилката, с цел по-добра събираемост на цялата опаковка след използване първо на минералната вода "Банкя".
По думи на Емил Колев, ръководител на производството на "Кока-Кола ХБХ" в Костинброд, компанията е вложила усилия и в намаляване на тежестта на бутилките от 1,25 л. като преди те са тежали 34 гр., а днес са 31 гр. Разлика, която на пръв поглед изглежда незначителна, но когато става въпрос за големи количества, това се измерва в тонове по-малко използвана пластмаса.
Тази година компанията си постави за цел да намали захарта в продуктите си с до 50%.
Колев допълни, че в двата завода на компанията в момента се спестяват 77 млн. тона въглеродни емисии, въпреки увеличеното производство и по-голямата нужда от енергия, заради решението да се използват възобновяеми източници.
Системата на Кока-Кола в България се състои от 5 отделни звена:
Дружествата осигиряват заетост на 3270 души в заводите и офисите си. Компанията поддържа 2300 работни места нагоре по веригата и 10 100 надолу по веригата, се казва в доклада.
Общият приход на системата на Кока-Кола в България е 994 млн. лева, което според доклада представлява 0,5% от БВП на страната ни.
"Всеки 1 лев, похарчен за Кока-Кола напитки, води до 0,75 лева приходи в България", добавят от компанията.
Данъците, които фирмата внася в държавната хазна, са на стойност от 50 млн. лева преки данъци, 371 плаща непряко, от които 221 млн. лв. са под формата на ДДС.
"Сумата се равнява на близо 1% от данъчните приходи на България", казват от компанията в доклада.
Забраната, която ще обхване платформи като X, TikTok, Facebook и Instagram
От компанията потвърдиха за проблем в световен мащаб
През тази година 75,9 % от регистрираните автомобили са бензинови