Самоуправляващите се автомобили са по-безопасни от управляваните от хора, освен в тези случаи (ВИДЕО)
Ето какво сочат нови проучвания
Бизнес и синдикати се споразумяха засега за няколко сектора като транспортния и шивашкия
Бизнес и синдикати в преговори за увеличение на минималните суми, на които ще се осигуряваме догодина. До месец двете страни трябва да са се разбрали на колко минимум трябва да ни осигурява шефът.
Вече има договорености за някои отрасли, сред които е транспортът. В него са заети около 70 хиляди души. Само за някои от тях ще има вдигане на осигурителните прагове и то минимално. Това обаче не означава автоматично вдигане и на заплатата - това ще се случи само при лоялните работодатели. При останалите означава просто плащане на по-големи осигуровки.
Във фирмите за автобусни и товарни превози са заети малко над 50 хиляди души. Увеличние на минималните осигурителни прагове ще има само за ръководителите - с 5 процента. Т.е. минимумът, на който може да ги осигурява шефът им догодина, скача от 692 лева на 727 лева.
„Те взимат най-много пари. Предполагам, че министър Дянков ще бъде доволен, все пак ще влязат данъци, не че искам да му правя услуга точно пък на него”, коментира Росен Зарков, Федерация на транспортните работници "Подкрепа".
За всички останали обаче минималните осигурителни прагове се запазват, за да няма нова вълна от фалити и съкращения в бранша.
Такава вълна може да "залее" общинската автобусна фирма за превоз на пътници в Мездра. Натрупаните дългове са за около 60 хиляди лева, тъй като се обслужват най-нерентабилните линии, по които частниците не искат да возят. „За да бъде рентабилна една автобусна фирма трябва да има пълняемост на автобус 60%, а ние возим на 20-30%”, казва Красимир Николов, управител на фирмата.
Пари за увеличение на заплатите няма, дори шофьорите получават възнаграждения под минималния осигурителен праг - нещо, което е разрешено от закона и масово се използва от работодателите. Затова в тези случаи запазването на праговете е добре дошло не само за шефа , а и за работниците - удръжките им за осигуровки няма да се увеличат.
Каква ще бъде ситуацията в останалите дейности в транспортния отрасъл? В железопътния транспорт, в който са заети малко над 5 хиляди души, замразяват осигурителните прагове за всички. Във въздушния пък ще има 5 процента ръст за всички заети.
Към момента има договорености и за още няколко сектора. В шивашката индустрия ръстът на праговете ще бъде с 15 процента. Това решение обаче предизвика скандал. Браншови организации поискаха корекция, тъй като увеличението било прекалено голямо и не отговаряло на реалността. Ще бъде в полза на големите за сметка на малките предприятия, които няма да издържат и ще затворят.
До края на септември ще е ясно за всеки бранш и всяка длъжност. Ако някъде синдикати и бизнес не успеят да си стиснат ръцете, може да се намеси социалният министър и служебно да наложи промените.
Ето какво сочат нови проучвания
Svetatnazdraveto.bg ще предлага полезни съвети за превенция и грижа за здравето за всички възрастови групи
Колко струва резиденцията?